Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Vår familjs normalbelopp ökade med 5580 kr i och med de nya siffrorna. Ja vi är en stor familj. Skönt att det höjdes ordentligt, det behövs.

Dock är det egentligen minus det extra beloppet för oförutsedda kostnader som man erhåller…
Svårt tänka mig man tänker så då det är en fast kostnad i detta fall och detta är då inte oförutsett, och bör rimligen inte räknas emot den buffert du erhåller.
Så hade överklagat beslutet till tingsrätten om dom skulle gå emot mig om jag skulle göra detta.

När du har högre inflation så kompenseras du inte på samma sätt som tidigare eftersom de flesta förmodligen inte har en lön som kompenserar det som det varit tidigare år.

Senast ändrad:
Svårt tänka mig man tänker så då det är en fast kostnad i detta fall och detta är då inte oförutsett, och bör rimligen inte räknas emot den buffert du erhåller.
Så hade överklagat beslutet till tingsrätten om dom skulle gå emot mig om jag skulle göra detta.
Hur mycket mer på ett år kan man tjäna mer utan att ompröva ? Kan tjänat normalt 535k , kan man tjäna 560k utan att ompröva ?

Är vad KF skriver kring det själva, ja är bruttolönen allt annat baseras på det så vore inte rimligt basera på något annat.

Visa bilaga 2910
Bättre att ompröva själv mer då :) sen om det höjs med 3000 kr per månad så borde dom räkna minus hyra 650 i höjning och nya beloppen minus 1500 :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp