Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Bättre att ompröva själv mer då :) sen om det höjs med 3000 kr per månad så borde dom räkna minus hyra 650 i höjning och nya beloppen minus 1500 :)
Du fick väl precis godkänt, har dom beräknat på grundlönen? Eller beräknat in det extra du redan jobbat iår ?

Du fick väl precis godkänt, har dom beräknat på grundlönen? Eller beräknat in det extra du redan jobbat iår
Stämmer ! Hon gick på förra året lön ! I år blir det ca 35k mer ! Just för stor helger ! Nästa år blir det till och med mindre det man räknade på :)

Om man har utmätning kommer det ett nytt beslut snart då om att man får behålla lite mer pengar?
När kommer det beslutet isåfall?

Det är netto. Observera att det är betalutrymmet som ska ha ökat med 4000-5000 kr (den summan stod m i mitt beslut) per månad, varaktigt. Så nettosumman.
Tack så jättemycket :) så säg lönen gått från 535k per år så är tex 575k för liten ökning ? För blir ju bara 25 netto o ökning per år ? Måste upp i ca 600k ?

Tack så jättemycket :) så säg lönen gått från 535k per år så är tex 575k för liten ökning ? För blir ju bara 25 netto o ökning per år ? Måste upp i ca 600k ?
Jag ska säga också att jag sett de som fått annan betalplan för mindre ökningar så jag gissar att det beror på situationen, hur nära gränsen man är för att vara kval insolvent.
Jag råkade ut för en borgenär som begärde omprövning strax efter att mitt beslut vann laga kraft. De ansåg att jag uppgett för lite inkomst då jag året innan tjänat betydligt mer pga att jag jobbat som en tok o tagit ut semesterdagar i pengar istf ledigt, bara för att försöka få det att gå ihop. När kfm ringde om detta så fick jag förklara varför jag hade haft högre inkomst och att det inte alls såg ut på samma sätt längre. Den omprövningen avslogs.
Som sagt, det är svårt sätta en tydlig gräns. Men om det skulle hända dej så är det bra om du kan redogöra för varför du haft en högre inkomst.

Jag ska säga också att jag sett de som fått annan betalplan för mindre ökningar så jag gissar att det beror på situationen, hur nära gränsen man är för att vara kval insolvent.
Jag råkade ut för en borgenär som begärde omprövning strax efter att mitt beslut vann laga kraft. De ansåg att jag uppgett för lite inkomst då jag året innan tjänat betydligt mer pga att jag jobbat som en tok o tagit ut semesterdagar i pengar istf ledigt, bara för att försöka få det att gå ihop. När kfm ringde om detta så fick jag förklara varför jag hade haft högre inkomst och att det inte alls såg ut på samma sätt längre. Den omprövningen avslogs.
Som sagt, det är svårt sätta en tydlig gräns. Men om det skulle hända dej så är det bra om du kan redogöra för varför du haft en högre inkomst.
Ja men precis ! Detta året blir det 35-40k mer ! Just för folk varit sjuka i covid ! Och sen jobbat fler stor helger ! Oftast så upphävs väl inte saneringen? Den förlängs väl oftast ?

Ja men precis ! Detta året blir det 35-40k mer ! Just för folk varit sjuka i covid ! Och sen jobbat fler stor helger ! Oftast så upphävs väl inte saneringen? Den förlängs väl oftast ?
Utan att veta men jag tror inte det är jättevanligt att saneringen upphävs pga ökad inkomst. Då ska isf vara väldigt stor ökning. Förlängning upp till 7 år el upphävande om borgenär begär omprövning.

Utan att veta men jag tror inte det är jättevanligt att saneringen upphävs pga ökad inkomst. Då ska isf vara väldigt stor ökning. Förlängning upp till 7 år el upphävande om borgenär begär omprövning.
Jag har nämligen en 3 årig plan så kanske bäst att ompröva själv nästa år när deklarationen kommer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp