Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förändringar pga Covid-19

Sökte du 30 eller 50?

Vete fan. Är lite kluven.

Jag ser inte varför Fairlo eller Happycash (exempel) är värre med sina 20% i ränta/år än vad säg Remember eller Bank Norwegian är som jag sett här på forumet tar 22% i ränta på belopp på 300.000 kronor i vissa fall.
Det betyder att kunden betalar en ränta per år som är 60.000 kronor. Alltså bara ränta. Helt absurda summor. Sen är dom snabbare med Inkasso/KFM än vad typ Fairlo är.

Hur giriga och blodtörstiga övriga storbanker är som Swedbank eller SEB ska vi inte ens gå in på. Räddas av staten gång efter gång och sedan mjölkar dom både staten och privatkunderna på alla möjliga sätt.

Hur giriga och blodtörstiga övriga storbanker är som Swedbank eller SEB ska vi inte ens gå in på. Räddas av staten gång efter gång och sedan mjölkar dom både staten och privatkunderna på alla möjliga sätt.

När en privatperson får ekonomiska problem och ber om hjälp heter det "Oansvarigt! Man ska alltid ha minst tre månaders buffert undansparat!"

När en bank får ekonomiska problem: "Här har ni 30 miljarder så att ni klarar er."

Lite det jag menar. Oerhört giriga. Kolla på deras bonusar bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp