Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått inledande skuldsanering!

Grattis, så man kan få tillbaka utmätningen även om lönen kommit in då menar du ? När sökte du och hur länge fick du vänta på beslutet ?
Vi sökte i juni 2024 och fick inledande nu. Sedan tar det ytterligare några månader innan man får skuldsanering eller avslag.

Vi sökte i juni 2024 och fick inledande nu. Sedan tar det ytterligare några månader innan man får skuldsanering eller avslag.
Ja jag menade såklart beslut om inledande eller avslag :) sökte med i juni hade samtal men väntat en vecka nu på vad jag får . Oroligt . Men får tillbsks utmätningen även om lönen kommit denna månaden?

Ja jag menade såklart beslut om inledande eller avslag :) sökte med i juni hade samtal men väntat en vecka nu på vad jag får . Oroligt . Men får tillbsks utmätningen även om lönen kommit denna månaden?
Vi har fått beslut om inledande vilket innebär att utmätning avslutas. Därför får vi tillbaka det som utmätta av januarilönen. Om du inte fått beslut om inledande än så behöver du få det innan januari är slut om du ska få tillbaka det de utmätt i januari.

Vi har fått beslut om inledande vilket innebär att utmätning avslutas. Därför får vi tillbaka det som utmätta av januarilönen. Om du inte fått beslut om inledande än så behöver du få det innan januari är slut om du ska få tillbaka det de utmätt i januari.
Okej tack för informationen :) hoppas denna veckan verkligen

Står det förresten med då i beslutet att dom betalar tillbaka det ? Ursäkta frågorna

Står det förresten med då i beslutet att dom betalar tillbaka det ? Ursäkta frågorna
Om du får tillbaka eller inte beror helt o hållet på om arbetsgivaren betalt in till kfm tidigare än på löningsdagen o om kfm redan hunnit fördela det till borgenärerna.

Om man därefter (efter inledande) får avslag, tickar utmätningen igång igen då?
Har inte riktigt förstått...Inledande låter positivt men vad är det som kan stjälpa allt till att man inte får skuldsanering?
En lång väntan och en lång plågan som tillslut blir en besvikelse och kampen måste fortsätta.
Om man inte har utmätning och får inledande, fortsätter man betala på sina skulder som vanligt?

Om man därefter (efter inledande) får avslag, tickar utmätningen igång igen då?
Har inte riktigt förstått...Inledande låter positivt men vad är det som kan stjälpa allt till att man inte får skuldsanering?
En lång väntan och en lång plågan som tillslut blir en besvikelse och kampen måste fortsätta.
Om man inte har utmätning och får inledande, fortsätter man betala på sina skulder som vanligt?
Man slutar ju betala på skulderna när man får inledande, så de hinner gissningsvis gå till kronofogden under inledande. Har svårt att tro att de bara pausas och man fortsätter betala som vanligt om man får avslag, utan då blir det väl via utmätning.

Grattis, så man kan få tillbaka utmätningen även om lönen kommit in då menar du ? När sökte du och hur länge fick du vänta på beslutet ?
Ja de tog ju lin löneutmätning men den hade inte fördelats ut ännu så den skall jag få tillbaka. Ansökte 1/7 -2024 fick inledande denna veckan. Hade samtalet i måndags kl 10 , fick svar om inledande kl 13 samma dag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp