Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått inledande skuldsanering!

Är den mycket lägre skulle jag dubbelkolla om uppgifterna stämmer. Beräkningsgrunden är detsamma utom bufferten
Uppgifterna stämmer. Det är lite olika bedömningar gällande att ha ett vuxet barn inneboende. Det kommer säkerligen ändras i det eventuella slutbeskedet och då motsvara min löneutmätning.

Uppgifterna stämmer. Det är lite olika bedömningar gällande att ha ett vuxet barn inneboende. Det kommer säkerligen ändras i det eventuella slutbeskedet och då motsvara min löneutmätning.
Jo ett vuxet barn ska stå sin del av boendekostnaderna och inte ha subventionererat boende på borgenärernas bekostnad.

Jo ett vuxet barn ska stå sin del av boendekostnaderna och inte ha subventionererat boende på borgenärernas bekostnad.
Det gör mitt barn utefter vad hen i sin tur betalar mig efter sin väldigt varierande inkomst. Det är antagligen därför det just nu är ett mindre belopp jag ska betala som de sedan justerar när jag återkommit med vad hon faktiskt betalar inför slutgiltigt besked.

Ytterligare ett steg i min kamp mot skuldfrihet.
Som jag skrev för ett tag sedan så mår jag fantastiskt bra efter att släppt alla murar och haft löneutmätning.
Igår fick jag ett sms från en handläggare att hon skulle ringa upp mig gällande min ansökan om skuldsanering.
Jag ansökte i juni. Då mitt arbete inte gör att det är så lätt att ha på ringsignal eller att få prata privat missade jag gårdagens samtal och min plan var att ringa upp henne idag under eftermiddagen. Såg sedan att hon ringt på morgonen och minuter senare hade jag ett brev att jag var beviljad inledande skuldsanering.
Fick även ett meddelande med frågor som jag behöver besvara innan början av februari. Så nu blir det att ringa upp henne i veckan, svara på frågorna och hålla tummarna.
Så länge stoppas all löneutmätning mot att jag börjar betala enligt avbetalningsplan.
Hoppas det går vägen!
Grattis !! Verkligen !!

Grattis! Hur såg dina förutsättningar ut? Sammantagen skuld och hur länge har du haft löneutmätning?

Härligt! Grattis, nu börjar nedräkningen mot ett nytt liv!

Jag fick inledande idag och skall få januari inbetalningen tillbaka om några dagar . Den hade inte kommit till kronofogden ännu men så fort den kommit så betalar de tillbaks till mig!

Jag fick inledande idag och skall få januari inbetalningen tillbaka om några dagar . Den hade inte kommit till kronofogden ännu men så fort den kommit så betalar de tillbaks till mig!
Grattis, så man kan få tillbaka utmätningen även om lönen kommit in då menar du ? När sökte du och hur länge fick du vänta på beslutet ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp