Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

fått hjälp ?

Tror du det? Vad innebär det? Hur gör man för att få till det?

Får man till en uppgörelse av denna typ innebär det att skulden skrivs ner till en viss procent av vad den ursprungligen var. Resten som är kvar efterskänker fordringsägaren. Ackordprocent är vad man kallar den procenten som skulden skrivs ner med. Skrivs en skuld på 10 000 kr ner till 40 % betyder det att det bara är 4 000 kr som ska betalas.

Det är ofta som fordringsägarna ställer som villkor att hela den resterande skulden betalas på en gång för att gå med på denna typ av uppgörelse. Därmed kräver det att man har tillgång till en större summa pengar direkt för att kunna klara av betalningen. Har du tillgång till en tillräckligt stor summa är detta ofta ett mycket bra alternativ. Du kommer nämligen att helt bli av med skulden och den påverkan som denna har på månadskostnaden.

Jag försökte få ackord hos Svea skuldfinansiering då det står att de erbjuder ackord sförhandling: "Vi erbjuder även ackordsförhandling vilket innebär att vi kontaktar dina olika fordringsägare och försöker omförhandla lån och skulder med syfte att minska den totala skuldbördan". Men ingen gick med på det tyvärr.

Tror du det? Vad innebär det? Hur gör man för att få till det?

När skulderna ligger obetalda under en längre period brukar inkassobolagen vara öppna för uppgörelser som innebär lättnader för dig. Kanske genom att frysa räntan, endast låta dig betala den tagna krediten inklusive några enstaka avgifter eller en rejäl minskning av räntan.

Av egen erfarenhet är det endast Norwegian Bank som helt motsatt sig detta. Skicka ett mejl till dom du har, där du beskriver vilket helvete du befinner dig i och att dina skulder aldrig minskar. Det skadar inte att försöka.

Jag försökte få ackord hos Svea skuldfinansiering då det står att de erbjuder ackord sförhandling: "Vi erbjuder även ackordsförhandling vilket innebär att vi kontaktar dina olika fordringsägare och försöker omförhandla lån och skulder med syfte att minska den totala skuldbördan". Men ingen gick med på det tyvärr.

Dina skulder var nog relativt färska. Ser dom en möjlighet att mäta ut pengarna genom lön eller egendom brukar det bli ett negativt besked från deras sida. Du var varken arbetslös eller hade skulder på flera miljoner när den kontakten gjordes. Varför skulle dom ingå avtal om ackordförslag när du uppfyller alla kraven att vara en "utmätbar" person... Det tjänar dom ingenting på.

Dina skulder var nog relativt färska. Ser dom en möjlighet att mäta ut pengarna genom lön eller egendom brukar det bli ett negativt besked från deras sida. Du var varken arbetslös eller hade skulder på flera miljoner när den kontakten gjordes. Varför skulle dom ingå avtal om ackordförslag när du uppfyller alla kraven att vara en "utmätbar" person... Det tjänar dom ingenting på.
Tack så hemskt mycket Trias och Ca5tio för era svar. Ska göra ett försök. " Tyvärr" blir det nog svårt för mig också, då mina skulder också är relativt färska. Jag har dessutom fast inkomst och bostad som de skulle kunna utmäta .. Men det är absolut värt ett försök. Tack för era tips!

Jag hart anmält detta inlägg så smaklöst och plumpt inlägg, fy du borde skämmas om du tror att det stämmer.
Tack Ca5tio! Skönt med människor som fortfarande har lite råg i ryggen och vågar säga ifrån! Tack!

Menar du mig Trias så vet jag att det är det jag borde göra. Men nu blev jag så arg och provocerad ( vilket jag vet att dom vill) så jag kan inte låta bli att svara. Tycker att det är så lågt. Vi har ingen anledning att döma varandra härinne, alla sitter vi eller har suttit i samma båt. Stötta varandra, vara ledsna eller glada med varandra är vad vi borde va. Om man är man eller kvinna eller hyr mycket man särar på benen har inget med ämnet att göra. Det är sjukt, riktigt sjukt! Bara sjuka och olyckliga människor överhuvudtaget taget tänker en sådan tanke!

Jag kan gärna släppa på min anonymitet endast för att få prata med dig Asfsafsa. Skicka mig gärna ett pm, så får du mitt mobilnummer så kan vi prata. Kanske kan vi förklara för varandra hur vi har haft det och hur vi hamnat där vi är? Kan nog bli en intressant diskussion. Om du inte vill ringa mig, ring en psykolog! Typ snarast!

Menar du mig Trias så vet jag att det är det jag borde göra. Men nu blev jag så arg och provocerad ( vilket jag vet att dom vill) så jag kan inte låta bli att svara. Tycker att det är så lågt. Vi har ingen anledning att döma varandra härinne, alla sitter vi eller har suttit i samma båt. Stötta varandra, vara ledsna eller glada med varandra är vad vi borde va. Om man är man eller kvinna eller hyr mycket man särar på benen har inget med ämnet att göra. Det är sjukt, riktigt sjukt! Bara sjuka och olyckliga människor överhuvudtaget taget tänker en sådan tanke!

Jag kan gärna släppa på min anonymitet endast för att få prata med dig Asfsafsa. Skicka mig gärna ett pm, så får du mitt mobilnummer så kan vi prata. Kanske kan vi förklara för varandra hur vi har haft det och hur vi hamnat där vi är? Kan nog bli en intressant diskussion. Om du inte vill ringa mig, ring en psykolog! Typ snarast!

Du har en man som älskar dig. Det är nog det han avundas.

I korta drag så innebär det att du erbjuder en summa pengar mot att skulden skrivs av. Googla. Det finns mallar som man kan använda sig av. Det finns olika typer av ackord beroende på vem fodringsägaren är. Skatteskulder är nog svåra att få ackord på men det är fodringsägaren som godkänner eller inte.

Senast ändrad:
Det gick bra :) nu återstår bara att fortsätta kolla på vilka lån jag har och hur mycket dom har växt. Jag förstår efter samtal med kfm och inkasso att dom verkligen har växt. Rätt skrämmande, hur tokigt det kan bli. Vad har man satt sig i? Känns omöjligt ibland att ta sig ur det här träsket. .. hoppas på att göra det någon gång. ....
Om jag vore dig skulle jag ta hjälp av skuldradgivare för att försöka få till ackord. Vi har det som plan b om inte min skuldsanering går igenom att ansöka. Då blir det rätt och kanske mer tyngd bakom ansökan. Så skönt att det ordnar sig lite för dig, håller verkligen tummarna. Bry dig inte om avundsjuka individer. Vi sitter alla mer eller mindre i samma båt och har själva satt oss i den här sitsen. Om någon tror att det är enkelt att få det stöd och hjälp du nu får vet dom ingenting om äkta kärlek.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp