- Meddelanden
- 352
- Mottagna reaktioner
- 250
- Poäng
- 437
Hur ska du föra över pengar via mail? Eller telefon utan att signera?Hur skyddar jag min telefon och mail med bankid?
Hur ska du föra över pengar via mail? Eller telefon utan att signera?Hur skyddar jag min telefon och mail med bankid?
Och kontot ägs av SAMMA person som skickade swishen från början och kontot är dessutom hos en bank som är anslutet till Swish.Är inte så svart eller vitt. Överföringen sker ju till ett konto som är kopplat. Det är där penningtvätten kommer in.
TS gör helt rätt som väntar tills banken öppnar imorgon. Personen som swishat fel kan också göra en reklamation via sin bank.
Nu pratade vi om att kontakta banken…Hur ska du föra över pengar via mail? Eller telefon utan att signera?
Person ja. Men är det konto i annan bank eller liknande så är det inte omöjligt att det kan bli penningtvätt om det inte är ”koscher”Och kontot ägs av SAMMA person som skickade swishen från början och kontot är dessutom hos en bank som är anslutet till Swish.
Så förklara för mig hur det kan bli penningtvätt om det swishas till SAMMA person (syns vid bankID-signeringen) som swishade från början?
Förklara för mig hur det kan bli det.Person ja. Men är det konto i annan bank eller liknande så är det inte omöjligt att det kan bli penningtvätt om det inte är ”koscher”
Skulle jag göra mig skyldig till penningtvätt varje gång jag för över pengar från egna konton i olika banker?Person ja. Men är det konto i annan bank eller liknande så är det inte omöjligt att det kan bli penningtvätt om det inte är ”koscher”
sysslar du med penningtvätt? Isåfall ja?Skulle jag göra mig skyldig till penningtvätt varje gång jag för över pengar från egna konton i olika banker?
Något jag gör på minst veckobasis.