Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får man ta del av kfm anteckningar i eget ärende?

Arbetsmaterial behöver inte lämnas ut.
Sen ska ju saker sekretessprövas.

Min erfarenhet är att det inte brukar begäras så mycket och det mesta kan lämnas ut. Har kämpat med tippex en gång vad jag kan minnas.

Finns ju noteringar om samtal som säkert det kan bli diskussioner om, typ samtal på en halvtimma om någonting, och sen när man ska reflektera och skriva ner så inser man att man egentligen inte har en aning om varför människan ringde alls.
"Kalle ringer in på slingan, har bland annat generella frågor om utmätning och preskriptionstid"

I bästa fall.

Min erfarenhet är att det inte brukar begäras så mycket och det mesta kan lämnas ut. Har kämpat med tippex en gång vad jag kan minnas.

Finns ju noteringar om samtal som säkert det kan bli diskussioner om, typ samtal på en halvtimma om någonting, och sen när man ska reflektera och skriva ner så inser man att man egentligen inte har en aning om varför människan ringde alls.
"Kalle ringer in på slingan, har bland annat generella frågor om utmätning och preskriptionstid"

I bästa fall.
Det blir ju dock svårt att hävda sekretess när Kalle vill ha uppgifter som gäller Kalle.

Det blir ju dock svårt att hävda sekretess när Kalle vill ha uppgifter som gäller Kalle.

Nja, inte nödvändigtvis. Det var något sånt jag målade med tippex.

Sekretess kan vara komplext och det finns en del undantag även när det rör sekretess i förhållande till enskild.
Främst är det ju för att skydda individen själv,
men jag har svårt att tro att det finns särskilt många fall av det hos just KFM.

Sekretess kan vara komplext och det finns en del undantag även när det rör sekretess i förhållande till enskild.
Främst är det ju för att skydda individen själv,
men jag har svårt att tro att det finns särskilt många fall av det hos just KFM.
Jag kan nog räkna upp en del

I bästa fall.
Skriver ni inte "GL" eller "ombud"? ;)

När jag ringde 10 dagar i rad och frågade om någon överklagat min skuldsanering, loggades alla dessa 10 samtal?

Dom på KFM måste ju tro att jag är helt efterbliven då.

När jag ringde 10 dagar i rad och frågade om någon överklagat min skuldsanering, loggades alla dessa 10 samtal?

Dom bör ha noterat lite ja..
Men beror på hur noggranna dom är.

Jag är osäker, jag vet inte om ärendet stängs i och med beslut eller först vid laga kraft. Tror beslut. Då finns inget ärende att notera i.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp