Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka erbjudande via lendo?

Jag är RIKTIGT glad för Din skull, men snälla, för dig och Din familjs skull, ta nu inte fler lån… Det enda du bör göra längre fram är att försöka få omförhandlat Svea lånet… men det får komma tids nog.
Hoppas du får bort alla skitlånen nu med Wasa lånet… :folded:
Tack tack!:folded: :folded:Hade ingen ideal plan från början men nödvändig kände jag..o fick ju ner månadskostnaderna rejält. Jag gjorde det jag behövde göra känner jag. Absolut, aldrig mer små bajslån! :facejoy:

Jag är troende så han däruppe hjälpte mig i rätt tillfälle också. Alltid faktiskt. Fick ersättning från försäkring på 15.000 utbetald så där har jag min buffert som jag ej hade, så man kan leva lite.

Kommer bli bättre, utan tvekan. Har planer o studera inom en framtid o därmed kan jag öka min inkomst. Kommer få chanser o bli av med skulder än mer. Osv.Det vet jag. ^^

Tack tack!:folded: :folded:Hade ingen ideal plan från början men nödvändig kände jag..o fick ju ner månadskostnaderna rejält. Jag gjorde det jag behövde göra känner jag. Absolut, aldrig mer små bajslån! :facejoy:

Jag är troende så han däruppe hjälpte mig i rätt tillfälle också. Alltid faktiskt. Fick ersättning från försäkring på 15.000 utbetald så där har jag min buffert som jag ej hade, så man kan leva lite.

Kommer bli bättre, utan tvekan. Har planer o studera inom en framtid o därmed kan jag öka min inkomst. Kommer få chanser o bli av med skulder än mer. Osv.Det vet jag. ^^
Vad fick du för ränta? Kan inte ha varit sämre än Svea lånet… tänker jag ?! ;)
Fick du fler erbjudanden oxå?

Du verkar vara ung och med en liten familj… Nu måste du hålla dig borta från skitlånen… Beta ner dessa större lån. Längre fram med bättre kreditbetyg kan du förhoppningsvis söka ett bättre samlingslån med lägre ränta, men ge det lite tid! :)
All lycka till nu !

Senast ändrad:
Vad fick du för ränta? Kan inte ha varit sämre än Svea lånet… tänker jag ?! ;)
Fick du fler erbjudanden oxå?

Du verkar vara ung och med en liten familj… Nu måste du hålla dig borta från skitlånen… Beta ner dessa större lån. Längre fram med bättre kreditbetyg kan du förhoppningsvis söka ett bättre samlingslån med lägre ränta, men ge det lite tid! :)
All lycka till nu !
30 är man, yngre i själen däremot :facejoy:
15,25% stog det har jag för mig, dem avrunda iaf till 16%. Ja, svea är på 22%

Önskar jag hade fått fler! Ringde in o ändrade dessutom min ansökan ett par gånger då jag inte fick något i första ansökan(sökte via lendo, dem gör ändring med samma uc då) tror 4gånger, sänkte belopp samt återbetalningstid varje gång. Tills denna kom, vart enda erbjudandet,vågade inte ändra igen då dem kunde ta tillbaka erbjudandet så tog chansen.

Tack för dina ord!:folded:Rimligt o vänta direkt tills alla ff försvinner för o ansöka igen? Eller menar du att vänta mer än så..

Update! Gick bra, fick ett samlingslån på 220k via Wasakredit.

Jag förklarar så mycket i vanliga fall o samtalen kan gå annat håll, har ni frågor kan ni ställa dem istället så svarar jag. Utförligt skulder står i tidigare inlägg. ENDAST uträknat skulder, dvs. i min uträkning ingår ej den lilla delen av hyra+mat jag betalar.

Kort: Sedan höst 2022 spelfri. Betalat smålån med smålån sen dess. Levt med betalningsfria månader,skippat en månad o betala ena krediten/erna och betalat andra, sedan skippat andra nästa mån o betalat ena, fått hjälp o betala räkningar ibland. Köpt online på kredit, avbetalningar.

Skulder ;strax under 500k.
Inkomst,just nu med FP;16-18 000.
Utgifter som mest innan sommarn före samlingslån nr 1, belopp ENDAST lån o krediter; 23.500kr+kr (kan definitvt vara mer)

Utgifter efter samlingslån 1 svea lån, beviljad på 160k; Runt 18.500+ kr.

Utgifter nu efter beviljad samlingslån 2 wasakredit på 220k; 13.000+kr . Här inräknad med beloppen för båda samlingslånen.

Från,som mest, 18 krediter, kommer jag nu ligga på 8 krediter. 2 av dem försvinner från uc.

Minskat utgifter med ca 10.000kr varje mån sen dess. Skönt! Är väl något?

Jag har fortfarande lång väg till skuldfrihet. Min fokus nu behövde vara o gå runt med ekonomin ens varje månad då jag gick back. Jag fick "offra" öka min skuld något, ta samlingslån med inte bästa räntan, men mycket bättre än det jag haft och jag kommer klara av mina utgifter varje mån nu. Är dessutom föräldraledig-när jag får ut full lön har jag några tusen över. Sjukt. Kan amortera extra på lånen.

Tanken är att vänta ut o nolla mina uc ff i slutet av 2025,ansöka ett lån o slå ihop lånen/för sig för o få ner räntan. Gå det ej..lever jag med tanken att dem småkrediter jag har kvar kommer gå ner mer o mer..dvs. mina månadskostnader minskar med tiden o jag får än mer pengar över. Ska amortera på dem när jag får chansen osv o försöka få ner skulderna än snabbare. Har mer hopp nu, känns lättare.
Grattis!

@Terry_ jusdet!!.. efter att ha skrollat runtom i forumet hamnade jag tidigare idag på ett gammalt inlägg där du hade blivit beviljad ett Wasakredit lån. Detta var ett par år sedan. Kan nog leta upp det inlägget men tänker att jag frågar direkt här bara- är lite smått orolig nu. Väntar ännu pengarna på kontot, var lösenkrav o dem skrev jag i igår, fick avtalet förrigår. Stog redan där beviljat o att resterande pengar kommer på kontot om 2 dar eller så. Står "låneavtalet nu e-signerad och klar för utbetalning".
Du hade också skrivit där att det var lösenkrav på ditt lån, var dessa både lån och krediter och var dem utanför uc? Är inget jag tänkte på om det skulle vara ett hinder att dem är utanför uc... o väntar än på pengarna i kontot. Loggat in i wasaktedit även men ser ännu inget där.

Oj det var längesedan.....

MEN.

Wasa är en utav få aktörer som ALDRIG har krånglat för mig.

Så du kan nog känna dig säker, märkväl. KAN!

Tycker inte Wasa brukar stöka.

MEN.

Okk, hoppas! Tanken kom efteråt. Accepterar dem ej krediterna utanför uc liksom är min plan körd..men sen har dom ju i stort sett redan bekräftat o godkänt för utbetalning, dem kan väl inte komma med en "förresten nej". Eller, haha. Bara o vänta nu.. är inte lugn förrens pengarna kommer in på kontot.

MEN.

Det är först när man får svårigheter att betala som de blir omedgörliga!

Nu ser jag iaf beloppet på hela lånet i mina sidor på wasakredit efter att ha kollat flera gånger!.. ser inte att krediterna är avbetalda än däremot, får se senare hur det ser ut..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp