Ja alltså jag menar att om man förbättrar UC och kan ta mer lån, så kan det ju samtidigt sätta en ännu mer i skiten -särskilt vi som är spelberoende. Och då har man kvar massa kostnader utanför UC ändå men pga de inte ”syns” så fick man ta mer lån… så det bästa jag kan råda dig till är att betala av allt utanför UC och spärra dig på de lånen så du inte kan ta dem igen. Det är asläskigt i början och man intalar sig att man ”måste” ha den bufferten att tex kunna handla på Klarna om det skiter sig. Men det är inte så, man anpassar sig helt enkelt. För oss spelberoende så gör det ändå bara att vi spelar mer… jag har kvar 1-2 lånemöjligheter utanför UC som jag ska spärra mig på så fort de är avbetalda, men om jag inte hade spärrat mig från övriga hade jag haft säkert 3-400k till i lån och ännu värre månadskostnader.Ja alltså har inte haft bästa förutsättningarna men tillräckligt för o få något. Allt är bättre än alla skitlån jag har, så är ju nåt. Svea 160k 22% ränta där jag samla lite, o nu kanske jag har en till chans för något större belopp,räntan längre än svea men inte bästa, håller tummarna. Men ja eftersom ingen av dem har bästa räntan,då är ju tanken att efter det vänta ut o nolla mina ff och sedan slå ihop dem 2! Dvs. till slutet av 2025. O tills dess få ner lånen/krediterna bara och minska månadskostnaderna än mer tills dess.
Så måste både få förbättrad UC och få ner månadskostnaderna. Vad mena du med att du fick bättre uc o tog fler skitlån..med uc alltså då lr?