Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få fram underlag på äldre skuld?

Ingen här kommer kunna hjälpa dig med det, du måste ringa dem och ställa alla frågor du har till dem
Detta jag förstår. Jag är tanksam för ert support och samtidigt vill lära sig från mer erfarna deltagare i forumet.

Jag tänket att det kan vara ett fel också. Kanske vid någon moment i processen lånet blev kontofordran med ett högre ursprungliga belopp.
Du säger att det gått till Kfm. Gå den vägen. Det finns ju ett ärendenummer och tillhörande dokumentation som är helt avgörande.
Men med hänvisning till den info du lämnat i tråden rör det sig om ett lån och ett lån har tio års preskriptionstid så du lär få svårt att komma undan.
Det du kan göra för att fördröja är att hävda att du inte fått överlåtelsebrevet. Å andra sidan är det inte säkert att inkassobolag 2 köpt skulden, de kanske bara driver in den. Då behövs ingen överlåtelse.

Du säger att det gått till Kfm. Gå den vägen. Det finns ju ett ärendenummer och tillhörande dokumentation som är helt avgörande.
Men med hänvisning till den info du lämnat i tråden rör det sig om ett lån och ett lån har tio års preskriptionstid så du lär få svårt att komma undan.
Det du kan göra för att fördröja är att hävda att du inte fått överlåtelsebrevet. Å andra sidan är det inte säkert att inkassobolag 2 köpt skulden, de kanske bara driver in den. Då behövs ingen överlåtelse.
Jag ser inga detaljer om detta ärendet på KFMs hemsidan. Det är inte listad under Avslutade ärenden rubriken. Hmm..
Det är inte så att jag vill inte betala skulder när jag har bättre ekonomi, men vill gärna inte återbetala samma skulder två gånger till olika inkassobolag.

Senast ändrad:
Jag ser inga detaljer om detta ärendet på KFMs hemsidan. Det är inte listad under Avslutade ärenden rubriken. Hmm..
Det är inte så att jag vill inte betala skulder när jag har bättre ekonomi, men vill gärna inte återbetala samma skulder två gånger till olika inkassobolag.
Nu tror jag bara : jag tror inte du kan se alla gamla ärenden hos Kfm. Finns det ett snart tio år gammalt utslag är det sannolikt inte med under aktuella ärenden och säkerligen inte under avslutade ärenden heller. Men det betyder inte med automatik att de inte finns.
Det var du själv som skrev att det gått till Kfm. Finns det ett gammalt utslag, som är mindre än tio år gammalt, kommer du inte undan hur mycket du än försöker. Såvida du inte hittar någon brist i kedjan på väg till nuvarande inkassobolag. Eller möjligen om den ursprungliga fordringsägaren säger att skulden inte finns. Fast det lär nog inte ske om skulden är såld.
Som jag skrivit tidigare: det är ett elände att bli av med skulder som har tioårig preskriptionstid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp