Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extrajobb.

Då är det ju lika med semester ersättningen som även Lasseman har sagt att man FÅR behålla, men för mig är det runt 8000kr netto som betalas ut i juni lönen... Ca 12tkr brutto...
Skulle man ”åka på den oxå” i efterhand även då KF anser att den skall man behålla...
Semesterersättning är väl inget extrajobb...?

Man måste skilja på extrajobb och jobba extra på sitt ordinarie jobb. 2 HELT olika saker :)

Semesterersättning är väl inget extrajobb...?

Nä, det är jag fullt införstådd med, men hur ska det kunna särskiljas...? Det ligger ju inte som en separat post på Din taxerade inkomst...? Inkomst som inkomst... typ ! Eller var hämtar KF Dina imkomst uppgifter från?

Senast ändrad:
Nä, det är jag fullt införstådd med, men hur ska det kunna särskiljas...? Det ligger ju inte som en separat post på Din taxerade inkomst...? Inkomst som inkomst... typ ! Eller var hämtar KF Dina imkomst uppgifter från?
Mitt extrajobb kommer från en helt annan arbetsgivare än min ordinarie. Den står som en egen post i min deklaration ja...
Och enligt kfm kunde inte löneutmätningen dras från mer än en arbetsgivare, vilken då blev min ordinarie och mitt förbehållsbelopp sjönk. Det är ju inte så att de bara ser din inkomst utan de ser alla du får lön ifrån :)

Mitt extrajobb kommer från en helt annan arbetsgivare än min ordinarie. Den står som en egen post i min deklaration ja...
Och enligt kfm kunde inte löneutmätningen dras från mer än en arbetsgivare, vilken då blev min ordinarie och mitt förbehållsbelopp sjönk. Det är ju inte så att de bara ser din inkomst utan de ser alla du får lön ifrån :)

Ja, men då är det skillnad...absolut, men själv innehar jag bara inkomst från en arbetsgivare och har så alltid varit förutom när jag har bytt arbete under året... ;)
Mina politiska engagemang är på frivillig basis och jag får ingen ersättning därigenom...
Likväl undrar jag hur KF hade tacklat det om dom bara hade sett din inkomst från din huvud arbetsgivare? :)

Ja, men då är det skillnad...absolut, men själv innehar jag bara inkomst från en arbetsgivare och har så alltid varit förutom när jag har bytt arbete under året... ;)
Mina politiska engagemang är på frivillig basis och jag får ingen ersättning därigenom...
Likväl undrar jag hur KF hade tacklat det om dom bara hade sett din inkomst från din huvud arbetsgivare? :)
Då hade det vatt ett annat förbehållsbelopp då min inkomst är mer jämn :)
Jag tog bara upp min ordinarie arbetsgivare när jag fyllde i pappret men dom hade koll på mitt extrajobb :-/

Då hade det vatt ett annat förbehållsbelopp då min inkomst är mer jämn :)
Jag tog bara upp min ordinarie arbetsgivare när jag fyllde i pappret men dom hade koll på mitt extrajobb :-/

Dom har stenkoll dom där människorna på KF, men fortsätt jobba på likväl... :) så Du blir av med Din skuld och lite mer ekonomisk frihet då infinner sig för Er... Ja hejar på...vid sidan om :)

Så om jag jobbar några Söndagar extra i månaden får jag behålla dessa pengar utan att vara rädd att det biter mej i röven året efter?( har bara en arbetsgivare nu)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp