- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Tack för informationen.Det som skrivs stämmer i stort.
När det är känt ska det räknas med, då ligger det som sidoinkomst och minska förbehållet.
Tack för informationen.Det som skrivs stämmer i stort.
När det är känt ska det räknas med, då ligger det som sidoinkomst och minska förbehållet.
Det låter ju bra men jag frågar kfm själv nr det blir aktuelltman har ju ställt till det för sig så det räcker o blir över så jag kolla upp ändå,men det vore ju väldans bra
![]()

Man får självklart behålla sina pengar från extrajobb om man har ett fast förbehållsbelopp. Däremot om du inte är skuldfri nästa gång dom kollar din inkomst drabbas du av det jag gjorde.
Om man betalar av sina skulder på ett år så är det okej men vid mångårig löneutmätning så gör man upprepade kontroller, ibland en gång om året och för vissa vart annat år. Har du då tjänat mer än det du angett så kan du få ett lägre förbehållsbelopp.Man får självklart behålla sina pengar från extrajobb om man har ett fast förbehållsbelopp. Däremot om du inte är skuldfri nästa gång dom kollar din inkomst drabbas du av det jag gjorde.
Jag hade allt från 0- ca 6000 extra i månaden juni- december. Varierade ju väldigt olika beroende om det fanns jobb.Rätta mig om jag har fel, men Du verkar vara den ända som säger att Du har åkt på detta året därefter... Kan det vara så att Du oxå arbetade väldigt mycket extra, så det var en ansenlig summa som syntes?
Personligen bryr jag mig inte då jag har min månadslön om 40.750kr före skatt och har ingen betald övertid då den är bortförhandlad (jag måste arbeta övertid "gratis"), men tänker om någon har möjlighet att kanske ta ETT extra pass i månaden, så genererar det kanske en ökning om ca. 12.000kr extra i månaden och är det något dom hänger upp sig på...