Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Extrajobb, löneutmätning

Hej på er
Om jag med löneutmätning, ej maxbeslut, skulle ta ett extrajobb hos annan arbgivare under 1 månad, kan kfm på ngt sätt få nys om detta och hinna in för att klippa hela extra lönen? Känns som rutinerna förändras hela tiden, aldrig fått ett klart svar i denna frågan.
Är det fortfarande så att dom får reda på det först efter utbetalning och sedan skickar in krav till arb givare nummer 2 om maxbeslut framöver?

Hej på er
Om jag med löneutmätning, ej maxbeslut, skulle ta ett extrajobb hos annan arbgivare under 1 månad, kan kfm på ngt sätt få nys om detta och hinna in för att klippa hela extra lönen? Känns som rutinerna förändras hela tiden, aldrig fått ett klart svar i denna frågan.
Är det fortfarande så att dom får reda på det först efter utbetalning och sedan skickar in krav till arb givare nummer 2 om maxbeslut framöver?
Jag jobbade extra i 2 år under min löneutmätning, slutade med det nu i jan. Det skulle vara maximal otur om dem upptäcker det. Vid en utredning kanske en gång om året. Fast det hände hu inte mig.

Jag jobbade extra i 2 år under min löneutmätning, slutade med det nu i jan. Det skulle vara maximal otur om dem upptäcker det. Vid en utredning kanske en gång om året. Fast det hände hu inte mig.
Har hört att dom numera får reda på det direkt efter första utbetalning då det är någon koll som görs via Skatteverket eller ngt

Jag har jobbat extra vid löneutmätning, ej Max beslut. Har fått behålla pengarna. Inget konstigt när jag pratat med kf, bara man uppgett rätt årsinkomst nu vid inledande.
Kommer kanske jobba extra sen med om jag får beviljat, det får man behålla också.

Har hört att dom numera får reda på det direkt efter första utbetalning då det är någon koll som görs via Skatteverket eller ngt
Har också hört det . Någon/några sa att det inte ens är lönt att lämna in uppgifter om Inkomst just därför. För de tar beslutet efter skatteverkets uppgifter ändå. Men att man ska lämna in för utgifter iaf så det blir rätt belopp att behålla.

I teorin så kan dem kolla upp din inkomst varje månad då man är skyldig att deklarera den som arbetsgivare till SKV.

Risken att det sker? Skulle säga liten, då det är några hundra tusen POI hos KFM med löneutmätning så mängden personal som hade behövt gå igenom detta hade varit enorm.

Sant. De går nog bara igenom det vid varje gång en person får en ny löneutmätning?

I teorin så kan dem kolla upp din inkomst varje månad då man är skyldig att deklarera den som arbetsgivare till SKV.

Risken att det sker? Skulle säga liten, då det är några hundra tusen POI hos KFM med löneutmätning så mängden personal som hade behövt gå igenom detta hade varit enorm.
Hade vart ganska enkelt att koda fram ett program som flaggar varje person med pågående löneutmätning som får plötsliga ökningar var månad från Skatteverkets info, men gör dom allt manuellt så håller jag med allt du säger

Hade vart ganska enkelt att koda fram ett program som flaggar varje person med pågående löneutmätning som får plötsliga ökningar var månad från Skatteverkets info, men gör dom allt manuellt så håller jag med allt du säger
Det är 2 myndigheter vi pratar om. Att få dessa att sammarbeta och öppna upp APIer är i teorin lätt. I praktiken svårt :)

Det är 2 myndigheter vi pratar om. Att få dessa att sammarbeta och öppna upp APIer är i teorin lätt. I praktiken svårt :)
Det är väl sant iofs, dom har fortfarande mina 2 år gamla uppgifter för min utmätning, lönen är lägre med 4000kr på min nuvarande utmätning, boendesituation annorlunda. Inte hört något och jag tänker heller inte höra av mig.
Sen är de ju ändå så att jag aldrig får full lön någon månad någonsin pga vab, så kanske svårt att lägga märke till ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp