Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Everyday + - Någon som släppt till inkasso eller fått avbetalningsplan?

ja det är så jag tänker också, man vad riskerar jag med att släppa det till inkasso?

Enda risken som jag kan se det är om Svea skulle kräva högre månadsbetalning än vad man klarar av men å andra sidan så tror jag att den risken är minimal och om alternativet är att du måste betala 10 t till Ev+ eller typ 3000 kr till Svea så säger ju det sig självt.

För min del vågar jag inte släppa (än) eftersom jag är rädd om jag inte kan betala till Svea ngn månad så går det till kfm med hela beloppet (hela skulden) efter 14 dagar fr förfallodatum. Men mitt mål är att betala ner på Ev+ utan att ta ut så då kommer månadskostnaden att minska

Hej Myra.

Jag fick en avbetalningsplan först som jag inte kunde betala på. Svea skickade skulden till KFM. Jag bad om en ny... Svea skulle kolla med everyday och fick ett positivt besked. Så det är nog ingen fara!

Hej Myra.

Jag fick en avbetalningsplan först som jag inte kunde betala på. Svea skickade skulden till KFM. Jag bad om en ny... Svea skulle kolla med everyday och fick ett positivt besked. Så det är nog ingen fara!
får man fråga hur din avbetalningsplan med svea såg ut ? hög ränta ?

Hej Myra.

Har kämpat på med Svea och OPR lånet i 1,5 år, 3000 kr varje månad, skickade till kfm en gång, nu är det klart men jag har visst fått posttraumatisk Sveainkassosyndrom (tyvärr skojar jag inte) så jobbigt har det varit, orkar inte utsätta mig för den pressen och stressen igen just nu. Mycket möjligt att jag kan få till en bra avbetalningsplan men just nu känner jag inte Svea inkasso igen, har ett annat ärende där som jag bara har 2 månade kvar att betala. Men klarar jag inte av att betala till Ev+ så blir jag ju tvungen att släppa.

Verkar 7000 första månaderna sedan 5000 ett öar månader och sedan 1500 tills jag tröttnade och betalade in och slutlöste typ 5-7000 direkt

EverydayPlus är aktiv endast för nuvarande kunder. Det går inte att bli kund hos dem längre. Men de tog Bisnode som kreditupplysning.

Verkar 7000 första månaderna sedan 5000 ett öar månader och sedan 1500 tills jag tröttnade och betalade in och slutlöste typ 5-7000 direkt
Herre Gud, det är just det jag är rädd ska hända om jag släpper till Svea. Kommer ha minst 40 000 kr då i skuld. Inte en chans att kunna betala så mkt pengar inte ens under en begränsad period!!! för min del är det lika bra att kämpa med att betala in och sen låta bli att ta ut, då kommer månadsbetalningarna att minska.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp