Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Everyday + - Någon som släppt till inkasso eller fått avbetalningsplan?

Tack :) min är på 40k ...men dom 1500 kr du betalade var lånet borta på 10 betalningar ? Eller blev det bara i ränta?

Jag betalar fortfarande på den. Det är ju stor skillnad på 40 k och 15 k. Med den räntan går nog det mesta till räntan i ditt fall, om du skulle bli beviljad en liknande summa att betala...

Kontakta dom, säg att du befinner dig i ett helvete ekonomiskt och att du endast klarar av att betala 1500-2000 kr. Sedan gör du ditt bästa för att göra extra betalningar på avbetalningsplanen!

hej!
Jag fick en avbetalningsplan där väldigt nyligen , 32 000 i skuld .
1000 kr per månad gick dem med på, kommer självklart betala in mer när jag kan :)

Finns det inte risk att de rapporterar till UC "misskött kredit" om man släpper dem till inkasso ?
jag har också everyday och min skuld är på 37,000 med 10,000 att betala denna månad....det går inte..

Finns det inte risk att de rapporterar till UC "misskött kredit" om man släpper dem till inkasso ?
jag har också everyday och min skuld är på 37,000 med 10,000 att betala denna månad....det går inte..
Är det för att du ligger efter som du måste betala 10 t denna månad?? Deras lägsta att betala per månad är 10% av skulden. Min är på 38 t och ska betala 3 800 kr denna månad och allt kommer gå till ränta då de ändrat sina regler och man max får ha 30 t TOTALT i skuld, räntan inräknad!
Börjar man ligga efter med en betalning så blir det ett helvete att hinna ikapp! Och ligger man över 30 t i skuld så kan man inte längre ta ut ngt när man betalat in.

Den rapporterades inte som misskött kredit. Inte för mig iaf. Har svårt att tro det. Tror faktiskt att långivare är tvungna att meddela en det, 4 veckor innan.

ja jag ligger efter pga att jag har gjort små uttag då och då och eftersom de tar en AVGIFT för ettag på 15% av summan så stiger det snabbt och blev ohållbart.

ja jag ligger efter pga att jag har gjort små uttag då och då och eftersom de tar en AVGIFT för ettag på 15% av summan så stiger det snabbt och blev ohållbart.
Var i samma sits i våras, halkade efter men lyckades sen betala för 2 månader så nu är jag i fas. Men deras räntor och avgifter är helt åt helvete :(
Kanske bästa för dig vore att släppa till inkasso om du vet att du inte kommer kunna komma ikapp snart, det blir bara dyrare och dyrare

ja det är så jag tänker också, man vad riskerar jag med att släppa det till inkasso?
Enda risken som jag kan se det är om Svea skulle kräva högre månadsbetalning än vad man klarar av men å andra sidan så tror jag att den risken är minimal och om alternativet är att du måste betala 10 t till Ev+ eller typ 3000 kr till Svea så säger ju det sig självt.

För min del vågar jag inte släppa (än) eftersom jag är rädd om jag inte kan betala till Svea ngn månad så går det till kfm med hela beloppet (hela skulden) efter 14 dagar fr förfallodatum. Men mitt mål är att betala ner på Ev+ utan att ta ut så då kommer månadskostnaden att minska

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp