Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Everyday+ ändrat i regler utan att meddela

Jo jag vet fast det är mer regel än undantag att de ger möjlighet att avbetala.
Ja ofta gör dom ju det absolut.
Blir mycket jobb för dom att lämna in til KFM kostar och då har dom ingen aning om när pengarna kommer in.
Dom kanske får nån procent varannan månad;)
Så dom flesta brukar vara villiga att ge avbetalningsplan.

Betalade in idag 4500 kr till Everyday+ som de ville ha för att göra en avbetalningsplan med de direkt utan att det går till Svea.
Har 2 sådana inbetalningar kvar att göra, sista nov och sista dec. Klarar jag det så kommer skulden att vara nere på 30 000 kr (lite över 43 000 kr idag).
Känns bra att slippa Svea Inkasso så långt det går!!

Nu när jag betalat ikapp 13 500 kr plus 3000 kr för januari så står det fortfarande när jag loggar in att om man vill se sin tillgängliga kredit ska man ringa kundtjänst. Jag trodde att det berodde på att jag hade en avbetalningsplan men i o m januaribetalningen så tänkte jag att jag skulle kunna se den tillgängliga krediten som man alltid kunnat se när man loggar in.
Ringde och de svarade att man måste ringa dem om man vill veta hur mkt man kan ta ut. Jag frågade varför det är så men hon sa att "För att vi har ändrat". Då frågade jag om hon visste anledningen till denna märklig ändring och att det blir mer jobb för dem om alla ska ringa men hon sa bara att det är så det är nu, vill man veta sin tillgängliga kredit så måste man ringa.

Men jag kom på att man själv kan räkna ut det. Enligt deras nya regel sen 2019 så får inte den totala skulden överstiga 28 500 kr. Så då är det bara att logga in och titta på den senaste betalda fakturan, där står den totala skulden, säg t ex 25 000 kr. Då kan man ta ut 28 500 kr minus 25 000 kr = 3 500 kr.

De kanske vill fasa ut den här kredittjänsten och bara ha OPR utlåningen.

I september 2019 var min skuld hos dem 45 000 kr!!!!! Själva krediten är på 25 000 kr, så resten är ränta. Har nu fått senaste fakturan och skulden är nere på 27 000 kr!!
Andas ut en lättnadens suck, även om det är en bra bit kvar så går det åt rätt håll!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp