Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Everyday+ ändrat i regler utan att meddela

Hade lyckats på ngt mirakulös sätt att betala in på Everyday+ utan att ta ut igen. Så jag hade 6600 kr som tillgänglig kredit. Fick t o m sms fr dem att Du har 6600 kr i tillgänglig kredit.
Men jag ville inte ta ut eftersom jag ville spara pengarna till ett senare tillfälle, räknade med dem som en liten buffert. Men loggade in då och då för att trösta mig att jag hade en tillgänglig kredit.
Den 4/7 ville jag ta ut 3000 kr. Uttaget godkändes som vanligt, inget konstigt! Fick även sms om att uttaget godkänts. 20 min senare får jag ett till sms där det står att jag angett fel kontonummer och måste logga in och ändra under inställningar. Ngt sådant har aldrig hänt tidigare. Loggade in och det var rätt kontonummer som stod. Gjorde ett nytt uttag på 3000 kr som godkändes, det står kvar att utnyttja 3600 kr. Fick samma sms om felaktigt kontonr. Då ringde jag till kundtjänst. Det var då jag kräktes efteråt av all stress och alla motgångar och all oro... kroppen så ifrån! Kundtjänst sa att jag fått felaktigt sms utan jag skulle fått ett sms om att kontot är övertrasserat och därför inte möjligt att ta ut! Men ni har ju själva smsat tidigare att jag har 6600 kr och jag har ju själv sett det när jag loggat in.
Svar: Ja, det stämmer men vi har ÄNDRAT våra regler så att den totala skulden inte får överskrida 30 000 kr och din totala skuld inkl räntan är 37 000 kr, 18 400 kr av dem är ränta.
Jag frågade så klart varför de inte informerat om denna ändring så man vet men de hade inget bra svar att ge, de sa att de håller på att införa ändringarna.
Jag kände mig helt förlamad, stum, svag, svimfärdig, totalt orkeslös!!! Jag kunde inte tro att det kunde vara sant. Att ha räknat med pengar som inte fanns.

Försökte med ett nytt uttag några dagar senare men samma sak.
Det är förstås välkommet att de inte låter räntan skjuta i höjden som de hittills gjort men det var ändå fult att inte informera.

Hade lyckats på ngt mirakulös sätt att betala in på Everyday+ utan att ta ut igen. Så jag hade 6600 kr som tillgänglig kredit. Fick t o m sms fr dem att Du har 6600 kr i tillgänglig kredit.
Men jag ville inte ta ut eftersom jag ville spara pengarna till ett senare tillfälle, räknade med dem som en liten buffert. Men loggade in då och då för att trösta mig att jag hade en tillgänglig kredit.
Den 4/7 ville jag ta ut 3000 kr. Uttaget godkändes som vanligt, inget konstigt! Fick även sms om att uttaget godkänts. 20 min senare får jag ett till sms där det står att jag angett fel kontonummer och måste logga in och ändra under inställningar. Ngt sådant har aldrig hänt tidigare. Loggade in och det var rätt kontonummer som stod. Gjorde ett nytt uttag på 3000 kr som godkändes, det står kvar att utnyttja 3600 kr. Fick samma sms om felaktigt kontonr. Då ringde jag till kundtjänst. Det var då jag kräktes efteråt av all stress och alla motgångar och all oro... kroppen så ifrån! Kundtjänst sa att jag fått felaktigt sms utan jag skulle fått ett sms om att kontot är övertrasserat och därför inte möjligt att ta ut! Men ni har ju själva smsat tidigare att jag har 6600 kr och jag har ju själv sett det när jag loggat in.
Svar: Ja, det stämmer men vi har ÄNDRAT våra regler så att den totala skulden inte får överskrida 30 000 kr och din totala skuld inkl räntan är 37 000 kr, 18 400 kr av dem är ränta.
Jag frågade så klart varför de inte informerat om denna ändring så man vet men de hade inget bra svar att ge, de sa att de håller på att införa ändringarna.
Jag kände mig helt förlamad, stum, svag, svimfärdig, totalt orkeslös!!! Jag kunde inte tro att det kunde vara sant. Att ha räknat med pengar som inte fanns.

Försökte med ett nytt uttag några dagar senare men samma sak.
Det är förstås välkommet att de inte låter räntan skjuta i höjden som de hittills gjort men det var ändå fult att inte informera.
Nej men fy så dom beter sig.
Låter gräsligt

Är ju dåligt att de inte informerar, men bra att de ändrar sina villkor, är ju sjukt att man har en kredit på t.ex. 30 000 men hela tiden ta ut insättningarna, så att skulden skenar iväg långt över kreditgränsen. I princip alla andra krediter, så kan du max ta ut vad du har i kreditgräns.

Ja everyday+ är dyrt som sjutton. Hade 25 000 utnyttjat där och behövde betala igen 37 000 för att skulden skulle försvinna. Ska nog inte använda dem igen.

Ja everyday+ är dyrt som sjutton. Hade 25 000 utnyttjat där och behövde betala igen 37 000 för att skulden skulle försvinna. Ska nog inte använda dem igen.
Har också 25 t i kreditgräns, för några månader sedan var skulden uppe i 42 000 kr!!! Nu ner till 37 000 kr!

Hmmm... jag har 25 k där i lån. Betalar in ca 3000 varje månad o plockar ut lika snabbt. Kommer det intw dunka framöver alltså?

Har också 25.000 hos dessa var uppe i 36.000 som mest men har betalat in allt utom detta:
Kreditgräns 25 000,00 Kr
Gjorda uttag 1 664,42 Kr
Kvar att disponera 23.335,58

Men när jag går in på månadens faktura står det:

Faktura Nummer xxxxx Status Öppet Förfallodag 31.7 29019 Minimum Betalning 544,59 Total skuld 5445,86
Ränta 1.6.2019 - 30.6.2019 10.7.2019 378,13 Kr
Total skuld 5445,86
Har från april till och med juni betalat in 20.000+10.000+3000
Hur f-n kan det bli så när jag har betalat ner allt utom 1664,42 hur kan det bli så mycket i ränta?

Hmmm... jag har 25 k där i lån. Betalar in ca 3000 varje månad o plockar ut lika snabbt. Kommer det intw dunka framöver alltså?

Alltså mitt låg på 24000 och efter tre månader med att betala in angivet belopp och ta ut pengarna igen låg det på 37000 fast jag nästan betalat in 3000 i månaden som du. Uttag kostar 15% av summan, det verkar vara väldigt dyrt.
När du loggar in ser du ett belopp "utnyttjad kredit 25 000" sen om du klickar på fliken fakturor ser du totalbeloppet som kan lgiga flera tusen kronor över den summan.
När jag skulle betala Everyday+ helt stod det på hemsidan att min totala summa var 35 000 men när jag ringde in för att dubbelkolla sa han att jag måste betala över 37 000 för att "månadens ränta inte lagts till". Jag kommer akta mig.

Ja, det kanske är nya regler som trådstarten säger och då kanske man inte kan nå en skuld på 40 000 längre fast maxuttag är 25 000. Men vem vill betala så mycket för att ha fått 25 000? ; ( Lika bra att bli av med... Ferratum däremot stiger aldrig för mig fast jag betalar in 1500 och tar ut nästan samma.

Har också 25.000 hos dessa var uppe i 36.000 som mest men har betalat in allt utom detta:
Kreditgräns 25 000,00 Kr
Gjorda uttag 1 664,42 Kr
Kvar att disponera 23.335,58

Men när jag går in på månadens faktura står det:

Faktura Nummer xxxxx Status Öppet Förfallodag 31.7 29019 Minimum Betalning 544,59 Total skuld 5445,86
Ränta 1.6.2019 - 30.6.2019 10.7.2019 378,13 Kr
Total skuld 5445,86

Hur f-n kan det bli så när jag har betalat ner allt utom 1664,42 hur kan det bli så mycket i ränta?

JA precis. Blodsugarlån så in i h.
Skitirriterande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp