Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ett stort lån eller behålla + litet?

& vad fick du för betyg efter din ansökan?

Räntorna du fick ovan är kanon! Snyggt! Grattis.

Körde på ICA-banken för att kunna lösa resten (Swedbank höjde precis räntan på befintligt också till typ 4,35%..). Månadskostnaden blir ca 300 kr lägre med ICA än nu + att jag löser allt utanför UC. Planen är sen att amortera extra på ICA resten av året och i slutet på november när två av tre ff går ut söker jag igen och hoppas på lite bättre ränta. Då borde jag ha amorterat ner en bit under 400 000.

Idag betalades ICA-lånet ut på kontot hos dem och Swedbank-lånet är löst. Har löst Fairlo och Klarna och löser EuroCard-skulden på torsdag :) Om jag räknat rätt i min budget får jag ca 17 000 över av lönen nu så länge det är amorteringsfritt på bolånet.. och kommer gå 1500 kr back minst som föräldraledig, men det borde inte vara några problem alls att slänga ihop en buffert närmsta halvåret som täcker det. Känns mkt bra! Sen hoppas jag på att få ännu bättre ränta än 4,50% nästa gång. Så nu är det bara att amortera det jag kan och vänta till vintern.

Min UC sjönk till 0,35% denna uppdatering fast jag höjt min skuld med det nya samlingslånet :-S

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp