Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett stort lån eller behålla + litet?

Jag har ett blancolån på ca 325 000 med 4,04% ränta hos min bank Swedbank (syns på UC)

Jag behöver låna ytterligare 110 000 i blanco för att samla tre lån/krediter (syns ej på UC idag) och funderar nu på om jag ska söka på det totala beloppet 440 000 typ och hoppas jag får bättre ränta än 4,04%, eller om jag ska söka ett mindre lån på typ 120 000 istället?

Allt under 12% ränta gör att månadskostnaden blir lägre för de 110 000 än idag.
Känns som det kanske blivit svårare att få riktigt bra räntor nu?

Jag har 0,4 i UC-betyg, 2 ff, 610k inkomst, 41k underskott. Bolån på 1,8 milj. ca.

Tycker du ska söka på ytterligare 110k. Du har alldeles för bra ränta på det lånet du har. Du kommer få erbjudanden när du söker, säkerligen många också. Kan jag gissa på 5-6% ränta?

Håller med ovan. Behåll Swedbanks.

Tack hörni.

Funderar lite smått på att höra med Swedbank om det går att utöka befintliga lånet också.. men det är ju lite risky och en extra ff.. ev. kombinerat med att "renovera" och utöka bolånet där det finns iaf 75k utrymme minst..

Det vore ju det bästa men tror det blir svårt, att utöka lånet alltså. Då du redan har 325k, men det är väl från kontor till kontor antar jag. Jag skulle säga, sök på lendo på 120(?)k och ta det bästa erbjudandet där, då du kommer få fina erbjudanden.

Hur länge har du haft lånet på Swedbank?

Hur länge har du haft lånet på Swedbank?

Jag vet inte exakt.. tror drygt ett år i nuvarande form. Har betalat ner och höjt/tagit nytt två ggr (sen 2017) men fått lite bättre ränta varje gång.

Sen den lilla detaljen att jag egentligen behöver minska min månadskostnad för blancolån till lite lägre än vad Swedbank-lånet är idag för att klara av å vara föräldraledig.. men plan B där är väl att nyttja mitt Eurocard med ca 2k per månad för att få det att gå runt. Får försöka betala av så mkt jag bara kan nu på skitlånen så länge när extra utrymme finns pga amorteringsfritt. Väntar på nästa UC-uppdatering också innan jag söker ngt för nu har nya underskottet slagit igenom :) + att jag kommer ha nollat ett synligt kreditkort som är 4/30k nyttjat nu.

Okej gott folk. Nu slängde jag trots allt iväg en ansökan på Lendo på 425 000 och angav att jag vill lösa 325 000 (mitt Swedbank-lån). Min UC blir ju uppenbarligen inte bättre så det var bara att köra, inget att vänta på. Ville ändå chansa och se om jag kan få ngt bättre än Swedbank-räntan så jag kan få ner månadskostnaden. Skiter det sig kan jag nog söka igen om en månad eller två och då 100k bara.

Siktar på att försöka lösa Swedbank-lånet + Fairlo på 30k, Klarna på 20k och så mkt som möjligt av min Eurocard-skuld (kommer oavsett hinna betala av hela den innan jag går på FL då jag kan lägga ca 10k per månad på den).

Förutsättningar nu:
UC: 0,3
Inkomst: 610k
Underskott: 32k (justerat)
2 ff från nov 2019
Bolån: 1,8 milj
Blanco: 325k
Kreditkort: 0/30k nyttjat

Har än så länge fått dessa erbjudanden värda att nämna:

Lån & Spar Bank 350 000 effektiv ränta 3,45% (lösenkrav)
ICA-Banken 425 000 effektiv ränta 4,59% (lösenkrav)

Har någon mer beviljat dig 350.000 eller mer (oberoende utav ränta) ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp