Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av ICA Banken lån – är deras ränta och villkor bra?

Behöver råd!

Jag hade ett lån från Norwegian Banken på 275 000 i 7 år, räntan var 4,5 % och nu 6,9 % efter 3 år med betalning i tid... igår ansökte jag via Zmarta om 280 000 (180 000 för att betala av det gamla lånet) i 8 år.

Men alla erbjudanden var för 12-15 år... Norwegian ge mig 10 % för 12 år
ICA Banken 7 % för 12 år
Margainalen 7,5 % för 14 år men på något sätt lägre månadsbetalning än ICA (konstigt).

Först hade jag ingen stor kreditupplysning, bara en liten från Fortum, E.On eller Toyota Sverige / Konto.

Men efter Zmarta fick jag en stor UC med fyra sidor från varje bankkreditupplysning och mitt betyg fortsatte att sjunka ... nu 0,8 hos Kivra.

Plus två banken kreditupplysning från Dun & Bradstreet Sweden …

Är detta normalt?

Jag gjorde ett misstag, insåg inte att Zmarta inte har många banker som SEB och Danske, mina egna banker.,Jag funderade på att ansöka igen hos Lendo.

Vad tycker du ?

Och vad är din erfarenhet av ICA banken? Zmarta säger att jag kan betala när som helst utan ränta så inga problem med 12 år.

Din hjälp uppskattas!

Hur va dina förutsättningar när du tog hur mkt tjänar du? Menar du att du hade 0 förfrågningar? Alltså ingen stor?

Ja, har aldrig haft stora lån sedan det där stora lånet för 3 år sedan.

Men i Zmarta UC står det historik, de jag nämnde tidigare (Zmarta den här månaden, E.On i augusti och Toyota i februari...

Förra året deklarerade jag 505 000 i skatt eftersom jag bara jobbade 3 månader i Danmark och i år kan jag bevisa att jag tjänar 80 000 i månaden

Tycker 7% är väldigt bra jämfört med dagens räntor så du kan lugnt ta den och inte behöver tänka att du kan få bättre. Tror 5% är lägsta man kan få o det kan vara ytterst få som faktiskt får den.

Ja, har aldrig haft stora lån sedan det där stora lånet för 3 år sedan.

Men i Zmarta UC står det historik, de jag nämnde tidigare (Zmarta den här månaden, E.On i augusti och Toyota i februari...

Förra året deklarerade jag 505 000 i skatt eftersom jag bara jobbade 3 månader i Danmark och i år kan jag bevisa att jag tjänar 80 000 i månaden
Väldigt fint lön! Bra för dig verkligen. Vad jobbar du med om man får fråga?

Väldigt fint lön! Bra för dig verkligen. Vad jobbar du med om man får fråga?
Tack så mycket

Jag arbetar som DevOps-ingenjör (IT och teknik)

Jag har redan 6,5% från Norwegian och 4 år kvar.. har du någon erfarenhet av ICA banken? Och tror du att det är säkert att ansöka hos Lendo igen?

Jag tycker att Zmarta är dåligt och har inte alla banker ... Förra gången hade jag samma kreditpoäng på 0,7 hos Kreddy och fick många erbjudanden från Lendo, den här gången bara 4 erbjudanden med samma kreditpoäng, konstigt.

Tack så mycket

Jag arbetar som DevOps-ingenjör (IT och teknik)

Jag har redan 6,5% från Norwegian och 4 år kvar.. har du någon erfarenhet av ICA banken? Och tror du att det är säkert att ansöka hos Lendo igen?

Jag tycker att Zmarta är dåligt och har inte alla banker ... Förra gången hade jag samma kreditpoäng på 0,7 hos Kreddy och fick många erbjudanden från Lendo, den här gången bara 4 erbjudanden med samma kreditpoäng, konstigt.
Lendo har inte heller alla banker..

Lendo har inte heller alla banker..
Jag förstår, men Lendo har 44+ när Zmarta har 33 eller 34 bank ..

Jag fick ingen kreditupplysning från mina egna banker, SEB och DanskeBank, så jag tror att Zmarta har inte bra kontakter jämfört med min senaste erfarenhet med Lendo 3 år sedan, jag fick 13 erbjudanden.

Tror du att det är säkert att ansöka om nytt hos Lendo idag? Och har du någon feedback om Ica banken?

Fck du inte erbjudande av Svea eller LF ? Har det gått 24 timmar ?

Du kan ansöka hos Lendo men jag är inte säker om att du får fler erbjudande än nu , svårt att säga

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp