Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Danske Bank – digitala tjänster och kundbemötande?

Tråden rör inte lån!

Har någon här Danske Bank? Då jag bor 10 minuter ifrån Danmark och ofta vistas där så tycker jag att saker och ting fungerar hos danskarna. Har också hört att dom inte ska tjata om ens sambo swishar en 10 000 i månaden året om utan dom är inte lika nitiska som sossarnas Swedbank.

Hur upplever ni deras digitala tjänster? Tycker deras hemsida är lite "stenåldern" och inte modern.
Öppnade konto där nu och väntar på vad jag förmodar är avtalet - detta bör jag även få, alltså öppna ett lönekonto även om jag har sanering eller hur?

Någon som kan skriva ett par rader vad ni tycker om Danske Bank?

Ledsen att komma med dålig input, men de skickade brev där jag skulle klargöra en swishinsättning på 3000kr för en defekt bil. Kontot var relativt nytt så inga andra märkliga transaktioner, och några löner hade hunnit trilla in

Jösses haha.

Hur nöjd är du med banken i övrigt då?

Det verkar ju vara praxis nu med dessa kontroller men för mig personligen är det ett enormt irritationsmoment faktiskt så jag förstår ditt bankbyte.

Danske och LF bank är nog att räkna som nära på storbanker vid det här laget och agerar nog därefter. Att det blir ngn skillnad pga gränsnära område har jag svårt att tro..

Jag har haft danskebank en kortare period. Det var ett bra tag sedan men minns bara av en massa kludd så jag bytte vidare.

Jag har haft danskebank en kortare period. Det var ett bra tag sedan men minns bara av en massa kludd så jag bytte vidare.

Deras internetbank är ju långt ifrån lika modern och digitaliserad som dom bankerna jag har haft tidigare (SEB och Swedbank).

Men samtidigt Skandia är ju inte heller i det moderna spannet.

Jag flyttar till Lunar nu.
Också ”dansk” bank. Men online. Verkar vara lite mer liberala. Inga kreditupplysningar vid öppnande osv.

Jag flyttar till Lunar nu.
Också ”dansk” bank. Men online. Verkar vara lite mer liberala. Inga kreditupplysningar vid öppnande osv.

Det är lite min uppfattning också, sen kanske jag skulle lagt till att närheten till Danmark gör att jag är där relativt ofta med familjen och lever i någon föreställning att man kanske kommer lite billigare undan om man drar ett danskt kort där men kan säkert vara en myt :D

Kan man ha ett lönekonto, swish, mobiltbankID osv på Lunar @Lock ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp