Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Danske Bank – digitala tjänster och kundbemötande?

Haft Nordea i 25 år aldrig några frågor om swish och jag swishar stora summor till olika konton. Massa med spel på utländska sidor med vinster och förluster. Inte ett ljud.

Haft Nordea i 25 år aldrig några frågor om swish och jag swishar stora summor till olika konton. Massa med spel på utländska sidor med vinster och förluster. Inte ett ljud.

Eftersom att det är vad jag antar stickkontroller så lär dom ju kanske inte gå på summor främst.

Men med det sagt, Nordea frågade faktiskt inte mig heller om transaktioner.

Haft Danske i 10-15 år, aldrig haft några problem, de få ärenden jag haft har de löst galant. app och swish funkar utan problem. Men sen sitter inte jag med massa suspekta överföringar och swish till allt och alla etc så den delen om KYC processer kan jag inte svara på.

Dock om man ska hålla på med aktier så är det ju givetvis Nordnet och Avanza m.fl. som gäller. Men det gäller väl för samtliga storbanker.

1752919426621.png

Fick höra igår av en vän att man med Danske Bank kan inte använda insättningsautomater eller Forex för att sätta in pengar. Dom är stenhårda på pengatvättsregler.

Kollade upp om det var sant idag och det verkar stämma.

Maxbelopp Danske Bank​

Danske Banks kunder är förvisade till att använda externa aktörer mot en avgift för att sätta in kontanter. Tidigare kunde Forex användas men detta går inte längre. Insättningsautomat.se rekommenderar att byta från denna bank om ni inte gillar detta.

Visa bilaga 5087

Fick höra igår av en vän att man med Danske Bank kan inte använda insättningsautomater eller Forex för att sätta in pengar. Dom är stenhårda på pengatvättsregler.

Maxbelopp Danske Bank​

Danske Banks kunder är förvisade till att använda externa aktörer mot en avgift för att sätta in kontanter. Tidigare kunde Forex användas men detta går inte längre. Insättningsautomat.se rekommenderar att byta från denna bank om ni inte gillar detta.
Jag har satt in "kontanter" en gång senaste 10 åren på mitt konto.
Det var när jag sålde en bil och fick en postväxel, så inte riktigt kontanter iheller.

Det hanteras knappt kontanter längre, allt är ju digitalt pga swish osv.

Visa bilaga 5087

Maxbelopp Danske Bank​

Det stämmer. Jag har Danske Bank med platinumkort och fick nyligen ett meddelande om att de dessutom kommer ta bort möjligheten att göra banköverföringar och betala räkningar från kreditkortet.

Det stämmer. Jag har Danske Bank med platinumkort och fick nyligen ett meddelande om att de dessutom kommer ta bort möjligheten att göra banköverföringar och betala räkningar från kreditkortet.

Banköverföringar alltså jag kan inte föra över pengar ifrån mig till t.e.x. min sambo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp