Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av betalkoll?

Tror jag hade 3,6 från början sedan 2,9 och nu 2,7. Inga ff eller nått sånt som har försvunnit
De tog en micro på första och mitt kreditbetyg sjönk hur nu det kommer sig. Har inte tagits någon ny uc efter höjningen än sålänge

Det är inte så. Vid micro uc är betyget bättre. Så var det för mig och läst andra på forumet också.

Det är inte så. Vid micro uc är betyget bättre. Så var det för mig och läst andra på forumet också.
Okej, men vrf visar kreddy appen och sen när jag går in på minuc 2,7? Är det alltså micro uc'n som syns för att det togs senast alltså?

Okej, men vrf visar kreddy appen och sen när jag går in på minuc 2,7? Är det alltså micro uc'n som syns för att det togs senast alltså?
Hmm det kan jag inte svara på. Det kanske har ändrats då. Månadsuppdateringen kanske?

Nej nej, på minuc är riktiga betyget alltid. Mkt som påverkar betyget, i många fall är det kalenderklockor kopplat till händelser bakåt i tiden som passerar ett visst antal dagar och då förbättras betyget. Sen var det UCs månatliga kreditsaldouppdatering igår, då kan även justeringar uppåt och nedåt på betyget ske.

Nej nej, på minuc är riktiga betyget alltid. Mkt som påverkar betyget, i många fall är det kalenderklockor kopplat till händelser bakåt i tiden som passerar ett visst antal dagar och då förbättras betyget. Sen var det UCs månatliga kreditsaldouppdatering igår, då kan även justeringar uppåt och nedåt på betyget ske.
Okej det låter logiskt tack för infon :)

Betalkoll betalade en Eurocard faktura nyss på 17.000 med förfallodatum som jag satt till 28/8.

Om man betalar t.ex. sms-lån via betalkoll, kan det inte ligga en i fatet om man vill söka samlingslån och banken som har betalkoll och även erbjuder samlingslån då vet att du även har/har haft sms-lån dvs lån som inte syns på UC. Har man inte då försämrat sina möjligheter till samlingslån hos den banken?

Om man betalar t.ex. sms-lån via betalkoll, kan det inte ligga en i fatet om man vill söka samlingslån och banken som har betalkoll och även erbjuder samlingslån då vet att du även har/har haft sms-lån dvs lån som inte syns på UC. Har man inte då försämrat sina möjligheter till samlingslån hos den banken?
Liten risk jämfört med de tusenlappar man sparar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp