Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av alektum inkasso?? hjälp

Jag har ett konto på ca 6 tusen kr som precis har hamnat hos alektum inkasso..I brevet stod de ja skulle kontaka dom för eventuellt en av etalNinas plan. Jag skrev till dom dagen innan midsommar afton o bad om en avbetalnings plan..provade o ringa men de va midsommar o skit så dom hade stängt..provade o avakta igår men inge svar på mailen så ska ringa dom idag....hur är som o ha o göra me???

Hej tussan om man läser i de trådar som handlar om Alektum https://www.xn--lnforum-exa.se/search/1107698/?q=alektum&o=date&c[node]=12 så har alla ett positivt intryck av dem att de är bra och trevliga att ha och göra med. Jag förstår att det är frustrerande att inte få svar ifrån dem så jag håller tummarna att du får ett positivt svar från dem idag

Låter som dom e bra o ha o göra med...Fick nå direkt nr nu till nån handläggare så ska prova o ringa dom o se:(

Bara bra erfarenheter av dom. Fast dom är sega att svara på mail...flera dagar tar det ibland så dom är bättre å ringa till å då är dom hjälpsamma och förstående.

Fick tag på alektum inkasso igår...dom bad om ursäkt för att dom inte svarat på malet osv. Jag berätta om situationen o dom va väldigt förstående osv. Problemet är att hon ja prata me på alektum sa att mitt ärende från ellos/resurs bank har skickats vidare till kronofogden igår.....det ligger som ett betalnings föreläggande!!:/ o hon sa att hon inte kunde avbryta de....:/ HUR FAN ska ja få till väga nu.....!?????? :( hon la upp en avbetalnings plan 800 kr per månad men hon va inre säker på om de skulle funka..hon mena på att kronofogden kan starta utmätning om pengarna inge kommer in :( va ska ja göra för att dom ska dra tebax ärendet????????

Fick tag på alektum inkasso igår...dom bad om ursäkt för att dom inte svarat på malet osv. Jag berätta om situationen o dom va väldigt förstående osv. Problemet är att hon ja prata me på alektum sa att mitt ärende från ellos/resurs bank har skickats vidare till kronofogden igår.....det ligger som ett betalnings föreläggande!!:/ o hon sa att hon inte kunde avbryta de....:/ HUR FAN ska ja få till väga nu.....!?????? :( hon la upp en avbetalnings plan 800 kr per månad men hon va inre säker på om de skulle funka..hon mena på att kronofogden kan starta utmätning om pengarna inge kommer in :( va ska ja göra för att dom ska dra tebax ärendet????????
De kan visst dra tillbaka ärendet. Försök att ringa någon annan på Alektum. De brukar vilja ha betalt också för ansökningsavgiften till KFM, 600 kr.

Vilken äre ja ska ringa???:( är det ellos elr resurs bank??? Jag hade ett konto hos ellos som resurs bank ägde elr va man ska säga...jag kontaktade ellos o fråga va som skulle hända om ja inte han betala in i tid då sa dom de skulle skickas till inkasso o att ja skulle kontakta dom då...ist skickar dom de direkt till kronofogden o nu ligger de där sen igår...väntar på betalnings föreläggande lappen o va ska ja skriva på de??? Tänkte dra ut på de till 2 påminnelsen så kan ja dra ut lite på de..men betala in Den summan på 8 tusen kommer ja inte fixa nu...kan betala hälften sista juli o hälften sista aug elr nå.. åh va jobbigt detta blev nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp