Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av alektum inkasso?? hjälp

Vilken äre ja ska ringa???:( är det ellos elr resurs bank??? Jag hade ett konto hos ellos som resurs bank ägde elr va man ska säga...jag kontaktade ellos o fråga va som skulle hända om ja inte han betala in i tid då sa dom de skulle skickas till inkasso o att ja skulle kontakta dom då...ist skickar dom de direkt till kronofogden o nu ligger de där sen igår...väntar på betalnings föreläggande lappen o va ska ja skriva på de??? Tänkte dra ut på de till 2 påminnelsen så kan ja dra ut lite på de..men betala in Den summan på 8 tusen kommer ja inte fixa nu...kan betala hälften sista juli o hälften sista aug elr nå.. åh va jobbigt detta blev nu.
Som jag skrev så är det Alektum du ska ringa igen och försöka tala med annan handläggare.

Ringde dom för 3 min sen typ o fråga va ja skulle gö för ärendet skulle dras tebax...de hon sa då va att om ja betalar in 2600kr direkt så kunde ärenden dra tebax...pengar som ja tyvärr inte har nu så vette fan hur ja ska lösa denna situation nu :( Hon sa iaf att hon lagt upp en avbetalnings plan nu på 800 kr per månad som startas 27e juli o så får man hoppas de funkar.... o att ärendet dras tebax. Hon verkade så osäker :(

Tycker dessa är riktiga jävla as. Omöjliga & göra med. Otrevliga. Långa handläggningstider.

Har ett ärende som gått till Alektum inkasso igår. Hur är dom nuförtiden med avbetalningsplaner? Skulden är på ca 10 000 kr. Har bara haft med dom att göra en gång för något år sen men det var bara en liten summa som jag betalade bort på en gång så har ingen direkt erfarenhet av dom. Tror ni jag kan få 500 kr/mån eller är dom svåra?

Senast ändrad:
Har ett ärende som gått till Alektum inkasso igår. Hur är dom nuförtiden med avbetalningsplaner? Skulden är på ca 10 000 kr. Har bara haft med dom att göra en gång för något år sen men det var bara en liten summa som jag betalade bort på en gång så har ingen direkt erfarenhet av dom. Tror ni jag kan få 500 kr/mån eller är dom svåra?
Dom är lite svåra tyvärr. Hade 11000 fick betala av 1500 per månad (lägsta som erbjöds) sen ville dom höja till 2000 så nu är jag klar snart

Tack för svar. Varifrån kom din skuld? Min är från ellos/resurs bank. Ett fruktansvärt lån som aldrig sjunker. Haft det i evighet känns det som. Kanske man blir av med det nu men 1500 kr/mån det låter väldigt mycket.

Tack för svar. Varifrån kom din skuld? Min är från ellos/resurs bank. Ett fruktansvärt lån som aldrig sjunker. Haft det i evighet känns det som. Kanske man blir av med det nu men 1500 kr/mån det låter väldigt mycket.
Jag hade från lowell när min skuld gick till inkasso gällande Ellos

Jag pratade med Resurs bank idag och hon jag pratade med var inte säker vilket inkasso skulden skickats till. Antingen Lowell eller Alektum, hon trodde mest på Alektum. Men då kanske det gått till Lowell ändå. Är det länge sen din skuld gick till Lowell? Är dom hyggliga med avbetalningsplaner?

Hade lite olika små skulder, arvato tex

Jag pratade med Resurs bank idag och hon jag pratade med var inte säker vilket inkasso skulden skickats till. Antingen Lowell eller Alektum, hon trodde mest på Alektum. Men då kanske det gått till Lowell ändå. Är det länge sen din skuld gick till Lowell? Är dom hyggliga med avbetalningsplaner?

Der beror ju på vilket uppdrag dom ger inkassobolaget

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp