Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenhet av creditstar

*Du får svårare att hitta lägenhet.
*Med nya lagstiftningen (IDD) får du problem med vissa jobb inom finans.
*Du kan inte lägga om dina lån/krediter till lägre ränta.
*Du kan inte ens teckna ett internetabonnemang alltid, Comhem nekade mig exemplevis med en enda anmärkning.
*Dina försäkringar blir per automatik dyrare.
*Du kan inte teckna ett nytt abonnemang som du säger (mobil).

Jag kan ärligt talat inte komma på en fördel jag haft någonsin över att inte figurera i några brottsregister men kan komma på en rad nackdelar med anmärkning dessa ovan var några exempel.

*Du kan inte ens teckna ett internetabonnemang alltid, Comhem nekade mig exemplevis med en enda anmärkning.

Jag kan ärligt talat inte komma på en fördel jag haft någonsin över att inte figurera i några brottsregister men kan komma på en rad nackdelar med anmärkning dessa ovan var några exempel.

Det är inte bara svårare att hitta bostad -det är nästintill omöjligt!
Jag vet INGEN fastighetsägare, förutom MKB, som erbjuder lägenhet till de med betalningsanmärkningar & hos dom, får man max ha 2st anmärkningar och skuldsaldo på max 5000kr.

Det gäller fler branscher än bara inom finans sektorn. Har en kollega som nyligen fick nytt arbete som Fastighetsförvaltare & den nya arbetsgivaren tog full UC på henne & hon var även tvingad att inkomma med utdrag från belastnings registret.

Dock undrar ja vad Du menar med att ”per automatik blir försäkringarna dyrare”?
Ska ja förvänta mig att mina försäkringar såsom hem/sjuk/liv/och min djurförsäkring kommer bli dyrare när de förnyas?!

Senast ändrad:

Men allt det där är ju om man ska teckna nytt. Om man redan har boende bredband och försäkring, och inte behöver flytta inom 3 år så påverkar det väl marginellt. Eller tar försäkringsbolag uc under tiden om man sköter sina betalningar?

Men allt det där är ju om man ska teckna nytt. Om man redan har boende bredband och försäkring, och inte behöver flytta inom 3 år så påverkar det väl marginellt. Eller tar försäkringsbolag uc under tiden om man sköter sina betalningar?

Jag har ju själv haft försäkringar i 20+ år och har aldrig varit med om att försäkringsbolagen tar kreditupplysning på mig...men kanske dom ligger och kreditbevakar en som t.ex Resurs Bank gör med sina kunder... :(

Jag har ju själv haft försäkringar i 20+ år och har aldrig varit med om att försäkringsbolagen tar kreditupplysning på mig...men kanske dom ligger och kreditbevakar en som t.ex Resurs Bank gör med sina kunder... :(
Nu vet jag inte hur det är i mitt fall jag har bara betalt mina försäkringar som vanligt. Och mobilabonnemang har jag inte haft sen 2007 tror jag. Har bytt lgh vet ej om jag haft anmärkning men garanterat skuldsaldo. Och det har inte vart nåt problem. Har alltid skött min hyra...

Nu vet jag inte hur det är i mitt fall jag har bara betalt mina försäkringar som vanligt. Och mobilabonnemang har jag inte haft sen 2007 tror jag. Har bytt lgh vet ej om jag haft anmärkning men garanterat skuldsaldo. Och det har inte vart nåt problem. Har alltid skött min hyra...

Det är nya tider nu... fastighetsägarna kan välja och vraka bland intressenter, så varför välja någon med anmärkningar...när det finns 1000-tals utan... typ? Reglerna rent generellt för att få en bostad har skärpts avsevärt de senaste åren, inte minst vad avser inkomst i relation till hyran. Nuförtiden är det många fastighetsägare som kräver tre gånger månadshyran i inkomst.

Det är nya tider nu... fastighetsägarna kan välja och vraka bland intressenter, så varför välja någon med anmärkningar...när det finns 1000-tals utan... typ? Reglerna rent generellt för att få en bostad har skärpts avsevärt de senaste åren, inte minst vad avser inkomst i relation till hyran. Nuförtiden är det många fastighetsägare som kräver tre gånger månadshyran i inkomst.
Så är det ju idag helt rätt!
Då man snart får anmärkningar så lär man bo kvar till dom är borta och sköta hyran! Får vi ingen borgensman eller hjälp med samlingslån är det kört framöver!

Så är det ju idag helt rätt!
Då man snart får anmärkningar så lär man bo kvar till dom är borta och sköta hyran! Får vi ingen borgensman eller hjälp med samlingslån är det kört framöver!

Ja, det gäller att säkra upp allt man bara kan komma på INNAN anmärkningarna ramlar in, för sedan är det kört. Ta Dig en ordentlig funderare på att Ni har gjort just allt som Ni kan komma på.
Om inte jag missminner mig, så flyttade Ni väll till Er nya bostad för inte så länge sedan, så får hoppas att Ni trivs där och kan stanna där i ett antal år framgent och att inte hyran är fööör hög.

Ja, det gäller att säkra upp allt man bara kan komma på INNAN anmärkningarna ramlar in, för sedan är det kört. Ta Dig en ordentlig funderare på att Ni har gjort just allt som Ni kan komma på.
Om inte jag missminner mig, så flyttade Ni väll till Er nya bostad för inte så länge sedan, så får hoppas att Ni trivs där och kan stanna där i ett antal år framgent och att inte hyran är fööör hög.
Ja vi har inte bott så länge och vi trivs! Hyran är inte billig direkt men vi skulle fixa den med utmätning dom tar väl hänsyn till hyra på det man får kvar efter utmätning? Ligger efter denna månad med räkningar igen!
Utgifterna är större än inkomsterna så nån utväg än löneutmätning finns nog inte om vi inte kan samla lån!
Det är våran sista chans!

Nu hade viaconto skickat till inkasso skuld 34000kr och lånet var på 20000kr helt galet har den gamla räntan tyvärr gick ej att ändra var tvungen att lösa hela skulden först!
Nu är det nog bara att lägga ner känns hopplöst!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp