Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

"erbjudande" från vivus..

En bekant till mig fick mail från vivus där de erbjöd hen att betala ungefär 25% av sin skuld till dem, så skulle de skriva av resten. Något fler som fått liknande mail?

Fick för nån månad sen, då erbjöds jag att bara betala kapitalbeloppet och de skrev av räntan.

Oj de skulle ju va grymt om de va sant

Har aldrig läst om att någon fått detta erbjudande att de skulle skriva av 75% av skulden. Hur stor skuld har din bekant och de 25% din bekant ska betala ska hela beloppet på en gång?

Min skuld har jag haft avbetalningsplan på sen årsskiftet. Betalar 800, bra villkor. Det tillkommer ingen ränta under avbetalningsperioden. Räntan jag skulle slippa betala var fastränta som är inräknad i kapitalet i avbetalningsplanen. Ränta som jag blev skyldig innan vår uppgörelse.

Har inte exakta siffrorna men erbjudandet var "typ" din skuld är 7000kr, vi skriver av den fasta räntan på 2000kr, du behöver bara betala 5000kr.

Den jag pratar om hade en skuld på 3800kr och behöver nu betala 950kr, så skrivs resten av.

Den jag pratar om hade en skuld på 3800kr och behöver nu betala 950kr, så skrivs resten av.

Otroligt bra. Jag hoppas jag får ett sånt erbjudande. Jag hade inte råd att ta det erbjudande jag fick, fortsätter därför med min avbetalningsplan.

snowman säg till din bekant att hen ska be om att få en skriftlig bekräftelse av Vivus när hen har betalt 950:- att hen är skuldfri. Så att de inte kommer att kräva hen på resten längre fram eller i värsta fall skicka resten till KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp