Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Era förutsättningar för större lån (över 400k)

Hej!

ni som fått lån på 400k och över, vad hade ni för förutsättningar? Jag behöver få ett lån på cirka 500k för att lösa massa skitkrediter, vill veta lite mer om vad jag kommer ha för chanser när min inkomst uppdateras! :)

Återkom gärna med dina egna förutsättningar. Annars är det väldigt svårt att uttala sig om dina möjligheter.

Inkomst 2020 400k
Inkomst 2019 60kbodde utomlands jobbade inte)

ff 7
Krediter 1 3k/30k
Blanco 2 295k + 150k
Bolån 3,2 millar (delas med andra)
Csnlån 500k

mitt betyg just nu 3% (med gamla inkomsten)

Spontant skulle jag säga att dina möjligheter till att beviljas 500K är i princip obefintliga om du söker själv.

Obefintliga med en inkomst på 400 och blanco på 345k? Vad av de övriga förutsättningarna jag skrev är så pass dåliga? Bolånet?

Jag fick ditt blanco till 445K? Dessutom ett utnyttjat kreditkort, en inte allt för hög inkomst och 7 st ff. Ja, för att låna en så pass hög summa tror jag dina förutsättningar är för dåliga helt enkelt. Det är vad jag tror och ingen sanning på något sätt. Kan du vänta ut dina ff och betala bort ditt kreditkort?

Fel av mig, 445k. Ja kreditkortet är tanken att betala av innan förfrågan görs, men ff blir svårt att vänta ut.

men jag förstår inte hur det kan vara nästan obefintlig chans för mig att få ett samlingslån på 500k för att släcka lån på 445k (eftersom jag ju lyckats få 445 totalt) men tack för hjälpen!

Du har även CSN på en halv miljon, vilket numera syns hos UC. Dock ej redovisad som ett vanligt blanco. Därtill bolån på 3,2 miljoner. Bankerna gör ju en sammantagen bedömning och som jag skrev, är min bedömning ingen absolut sanning men nej, det ser sammantaget inte så lovande ut. Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är att göra en ansökan. Välj advisa eller Lendo och välj samla lån. Kör hårt och återkom gärna med hur det gick om du väljer att ansöka.

Jag tror du kan få samlingslån på 500k men räkna inte med räntor under 9%. Ska du lösa blanco? Vilken ränta har dessa?

Detta var mina förutsättningar juli 2020:

Betyg 1,1
Årsinkomst 780 000
Belåning Blanco: 1239363
krediter: 36224 av 95000 utnyttjat

Jag ansökte som planerat direkt till Collector. Att jag inte sökte via förmedlare var en medveten avvägning. Collector är en av de få som har 500 000, jag har redan på Remember och Ikano. Mina efterforskningar har uteslutit att särskilt många andra långivare skulle bevilja mig pga den höga belåningen.

Så jag sökte via deras sida för att ta del av deras 0,5% ränterabatt-och blev beviljad 500 000 kr till 5,9% ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp