Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Era förutsättningar för större lån (över 400k)

Detta var mina förutsättningar juli 2020:

Betyg 1,1
Årsinkomst 780 000
Belåning Blanco: 1239363
krediter: 36224 av 95000 utnyttjat

Jag ansökte som planerat direkt till Collector. Att jag inte sökte via förmedlare var en medveten avvägning. Collector är en av de få som har 500 000, jag har redan på Remember och Ikano. Mina efterforskningar har uteslutit att särskilt många andra långivare skulle bevilja mig pga den höga belåningen.

Så jag sökte via deras sida för att ta del av deras 0,5% ränterabatt-och blev beviljad 500 000 kr till 5,9% ränta.
Det låter som att Collector kan vara ett bra alternativ för mig då!

Collector kommer inte att bevilja dig om du endast har 1 OK årsinkomst. De vill att dina 2 senaste årsinkomster är bra. Jag ringde dom i januari när jag fick avslag av dom och frågade varför varpå hon svarade att det var för att jag hade 100k i årsinkomst 2018 och att jag skulle återkomma när nya taxeringen syns. Sagt och gjort så väntade jag tills 2020 kom in och jag då hade över 500k deklarerat både 2019 och 2020. Blev beviljad 500.000.

Collector kommer inte att bevilja dig om du endast har 1 OK årsinkomst. De vill att dina 2 senaste årsinkomster är bra. Jag ringde dom i januari när jag fick avslag av dom och frågade varför varpå hon svarade att det var för att jag hade 100k i årsinkomst 2018 och att jag skulle återkomma när nya taxeringen syns. Sagt och gjort så väntade jag tills 2020 kom in och jag då hade över 500k deklarerat både 2019 och 2020. Blev beviljad 500.000.
Vad hade du för förutsättningar i övrigt då du fick lånet?

Vad hade du för förutsättningar i övrigt då du fick lånet?
Det var jag som skrev det där inlägget från gästanvändare”klutt”, var av någon anledning utloggad. Men tar över här!
Jag hade 2 ff, uc-betyg 0,8, årsinkomster på 550k och blanco på 1 milj.

Jag ringde faktiskt till collector igår och tydligen funderar de på att ta bort kravet på två år. Så jag skulle återkomma till dem när det var dags att söka. Bara hålla tummarna!

mitt csnlån verkar dessutom inte synas på de flesta kreditupplysningarna jag fick hem på min senaste ff (i april)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp