Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ensam med barn/obetald hyra. Väntan på a kassa

Undrar hur jag själv skulle lägga fram den här informationen:
Jag har jobbat 80% av min vuxna tid så nu när jag blev ofrivilligt arbetslös kom ju det som en stor chock. Jag har ju inte haft tid att sopa framför min egen port och kunnat tänka. Bara levt i nuet.
Men nu iaf fick jag första utbetalningen på BOSTADSbidraget och UNDERHÅLLSbidraget. Så det är i gång. Men jag använde inte pengarna till det dom va till för, utan betalade av ett smslån istället för dom pengarna (jag vill ju inte betala för mkt ränta på lånet, någon måtta får det vara) och hade jag inte betalat lånet så hade det inte räckt till hyran ändå. (Undrar vad MKB tycker och vad säger försäkringskassan egentligen) men eftersom allt varit så chockartat det här så tänker ja, kan man inte ansöka om försörjningsstöd eller nå dåligt. Jag har ju ändå barn att ta hand om. Som måste ha någon stans att sova.

Ja jag säger då det
Vad har försäkringskassan med det att göra menar du? Jag har underhåll till mitt barn och ja jag gjorde en miss genom att betala lånet först som jag har skrivit flera gånger. Du vet inte hur jag har levt i nuet? Vill du ha en livshistoria om våld i nära relation, utpressning , rättegångs kostnader, tvister? Eller varför fortsätter du tjööta om detta om och om igen. Jag har inte fortsätt diskutera med dig?

Ab
Om man skriver ut på ett forum kan man inte ba leka herr / fru snäll heller, brukas kallas för Tuff Kärlek, ibland behövs de för ett uppvaknande bland annat å man kan få mothugg mot sig , vare sig man gillar de eller ej , tål man inte de är de bättre å låta bli å skriva .
Absolut! Men att kommentera och säga saker om min mamma roll och liknade är inte att ge råd och tips!

Om man skriver ut på ett forum kan man inte ba leka herr / fru snäll heller, brukas kallas för Tuff Kärlek, ibland behövs de för ett uppvaknande bland annat å man kan få mothugg mot sig , vare sig man gillar de eller ej , tål man inte de är de bättre å låta bli å skriva .
Jag tar till mig det du skriver och dina råd! En tankeställare som heter duga.

Hej!
Jag undrar om någon här har tips eller liknade angående sen hyra.
Jag kan ej betala hyran eftersom jag väntar på beslut på a kassa. A kassan har tagit 2 månader nu men jag börjar se ljuset och förmodligen är det klart inom 2 veckor.
Men nu till problemet.
Jag fick bostads bidrag och underhålla stöd nu den 25 men var tvungen att lösa ett gammalt sms lån för att inte sätta mig i mer skuld.

Jag hyr av MKB alltså bor jag i Malmö.
Jag kommer inte kunna betala hyran i tid och jag vet att dom är hårda med just hyra och ger sällan uppskov. Har jag möjlighet att ansöka om försörjningsstöd? Jag har ju barn för det första och hyran kommer ju komma in inom 2 veckor iallafall.
Nej. Jag kan inte låna av min familj igen pågrund av skam.

snälla har någon erfanhet av MKB eller tips på hur jag kan gå till väga. kommer dom kunna vräka mig?
OBS vill ej ta lån/krediter.
MKB är absolut inte omöjliga att ha att göra med, men det kräver att du kontaktar dom INNAN hyresavin förfaller för att dom ska lyssna.
Om det handlar om a-kassa som vi vet har lång handläggningstid, så brukar även de mest nitiska fastighetsbolagen ha förståelse för problematiken som då kan uppstå.
MEN jag säger det igen - kontakta dom innan hyran förfaller.

Ab

Absolut! Men att kommentera och säga saker om min mamma roll och liknade är inte att ge råd och tips!
Tror inte man får tips de första man får heller när man skriver så som du gjort varpå människor undrar hur tänket går bland annat jag , jag har själv psykisk ohälsa å långvarig depression men kan ändå tänka att mina 2 barn jag har skall ha mat på bordet å tak över huvudet . Jag själv har tagit idiotiska lån med skyhög ränta vilket resultera i att jag ej kan gå runt å betala alla lån , då jag ligger back 15 000 i månaden , ja va gör man då? Jo de blir å kapitulera å erkänna sig besegrad å få ta de den hårda vägen , skulle jag vända mig till Sociala myndigheter å fråga om pengar så undrar dem hur mitt tänk hade gått me de val jag gjort , vilket resultera jag får inga pengar av dem .

MKB är absolut inte omöjliga att ha att göra med, men det kräver att du kontaktar dom INNAN hyresavin förfaller för att dom ska lyssna.
Om det handlar om a-kassa som vi vet har lång handläggningstid, så brukar även de mest nitiska fastighetsbolagen ha förståelse för problematiken som då kan uppstå.
MEN jag säger det igen - kontakta dom innan hyran förfaller.
Yes! Blir ett samtal på måndag

Tror inte man får tips de första man får heller när man skriver så som du gjort varpå människor undrar hur tänket går bland annat jag , jag har själv psykisk ohälsa å långvarig depression men kan ändå tänka att mina 2 barn jag har skall ha mat på bordet å tak över huvudet . Jag själv har tagit idiotiska lån med skyhög ränta vilket resultera i att jag ej kan gå runt å betala alla lån , då jag ligger back 15 000 i månaden , ja va gör man då? Jo de blir å kapitulera å erkänna sig besegrad å få ta de den hårda vägen , skulle jag vända mig till Sociala myndigheter å fråga om pengar så undrar dem hur mitt tänk hade gått me de val jag gjort , vilket resultera jag får inga pengar av dem .
Jag är med på banan. Lycka till och tack för råden

Sen ett TIPS på vägen är ju att alltid ringa å prata med sin Hyresvärd , förklara läget å kolla om man kan komma me nån slags uppgörelse , ringer man i god tid å pratar me dem än att ba strunta så kan de ju vara villiga å hjälpa till . Men bollen ligger hos dig , de är ingen annan än du som måste ta de där jobbiga samtalet å känna skuld å skam , men så är de i livet , när vi inte mår bra gör otroligt korkade val för man är inte där i sinnes fulla bruk , men huvudsaken är att man kan göra om å göra rätt för dig å villig att visa de ❤️ jag menar absolut inget å kasta skit på dig å vara dum utan jag pratar av egen erfarenhet bara , hoppas allt löser sig för dig ❤️❤️❤️

Jag tar till mig det du skriver och dina råd! En tankeställare som heter duga.
Goda välmenande råd,även om dom kanske ibland svider, är trots allt goda råd att använda för att gå vidare. Besserwisser-råd däremot är ju något helt annat.
Det reder sig säkert i slutändan för dig.

Kan du inte ta det lånet igen och betala så kan du betala in det sen igen när du fått utbetalt från Akassan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp