- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 101
Vad har försäkringskassan med det att göra menar du? Jag har underhåll till mitt barn och ja jag gjorde en miss genom att betala lånet först som jag har skrivit flera gånger. Du vet inte hur jag har levt i nuet? Vill du ha en livshistoria om våld i nära relation, utpressning , rättegångs kostnader, tvister? Eller varför fortsätter du tjööta om detta om och om igen. Jag har inte fortsätt diskutera med dig?Undrar hur jag själv skulle lägga fram den här informationen:
Jag har jobbat 80% av min vuxna tid så nu när jag blev ofrivilligt arbetslös kom ju det som en stor chock. Jag har ju inte haft tid att sopa framför min egen port och kunnat tänka. Bara levt i nuet.
Men nu iaf fick jag första utbetalningen på BOSTADSbidraget och UNDERHÅLLSbidraget. Så det är i gång. Men jag använde inte pengarna till det dom va till för, utan betalade av ett smslån istället för dom pengarna (jag vill ju inte betala för mkt ränta på lånet, någon måtta får det vara) och hade jag inte betalat lånet så hade det inte räckt till hyran ändå. (Undrar vad MKB tycker och vad säger försäkringskassan egentligen) men eftersom allt varit så chockartat det här så tänker ja, kan man inte ansöka om försörjningsstöd eller nå dåligt. Jag har ju ändå barn att ta hand om. Som måste ha någon stans att sova.
Ja jag säger då det