Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Enkelt skuldebrev

Ja mellan privatpersoner men borde väl gå att sälja? Den som är skyldig mig pengar har en bra inkomst.

Jag tror inte att det finns något legitimt företag som köper skuldbrev mellan privatpersoner. När det dessutom finns ett slutdatum om fem år som den andre parten kan hävda skulle jag tro att ingen är intresserad av den affären.

Det är därför jag frågar i forumet. Är det någon som vet hur det går till? Var man kan vända sig om man vill sälja en fordran.
Går nog inte när det inte är ett avtal med ränta eller månads betalning. Tror ingen är sugen på det överhuvudtaget tyvärr så bättre att lägga tiden på att försöka hitta en lösning med hen.
Skriv ner skulden kanske om du börjar få betalat så kanske han betalat snabbare

Går nog inte när det inte är ett avtal med ränta eller månads betalning. Tror ingen är sugen på det överhuvudtaget tyvärr så bättre att lägga tiden på att försöka hitta en lösning med hen.
Skriv ner skulden kanske om du börjar få betalat så kanske han betalat snabbare
Finns det någon lagstadgad räntesats som man måste använda för att diskontera till ett nuvärde? Han vill räkna med 30% per år då han påstår att det är den avkastningen han får i snitt per år.

https://lawline.se/answers/kan-jag-salja-ett-skuldebrev

Det här hittade jag. Jag har ju som jag skrivit om i en annan tråd en ”vän” som inte längre sköter månadsbetalningarna på det lån jag gett henne. Vi har ett skriftligt avtal där det anges hur och vad hon ska betala varje månad.
Frågan är var man kan hitta någon som köper skulder?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp