Sälja till vem? Ett företag som köper fakturor eller hur tänker du?Ja mellan privatpersoner men borde väl gå att sälja? Den som är skyldig mig pengar har en bra inkomst.
Det är därför jag frågar i forumet. Är det någon som vet hur det går till? Var man kan vända sig om man vill sälja en fordran.Sälja till vem? Ett företag som köper fakturor eller hur tänker du?
Går nog inte när det inte är ett avtal med ränta eller månads betalning. Tror ingen är sugen på det överhuvudtaget tyvärr så bättre att lägga tiden på att försöka hitta en lösning med hen.Det är därför jag frågar i forumet. Är det någon som vet hur det går till? Var man kan vända sig om man vill sälja en fordran.
Finns det någon lagstadgad räntesats som man måste använda för att diskontera till ett nuvärde? Han vill räkna med 30% per år då han påstår att det är den avkastningen han får i snitt per år.Går nog inte när det inte är ett avtal med ränta eller månads betalning. Tror ingen är sugen på det överhuvudtaget tyvärr så bättre att lägga tiden på att försöka hitta en lösning med hen.
Skriv ner skulden kanske om du börjar få betalat så kanske han betalat snabbare