Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

Någon som fått sitt lån skickat till Kronofogden?

Är det någon vars skuld de skickat vidare till KFM?

Jag undrar också om det är någon som fått sitt lån skickat till Kronofogden från Enkel finans.. Fick mail att de skulle kontakt min arbetsgivare... och Tingsrätten för att kolla om det finns utrymme för utmätning... vilket skämt! Är det någon mer som råkat ut för detta? Har det hänt något mer efter dessa meddelanden? Tomma hot?

Be dom skicka det till kronofogden rakt ut och se vad som händer, om det är vad ni vill. Om ni anser att dom faktiskt hotar eller snarare trakasserar er så anmäl det dels för egen räkning till lämpliga instanser och dels till kontrollmyndighet som numer ska samla in och framöver kontrollera dessa oseriösa aktörer.

Det var en tjej från enkelfinans som ringde upp mig för ca 2 veckor sedan och hon var jätte trevlig och snäll fick avbetalningsplan på 3 gg summan var 3000kr

Haha. Ja, de hotar som fan. Borde anmälas. Pinsamma är dem!!

anmäla

Japp, man får anmäla anonymt. nyss gjort! Hoppas ni hakar på! Hot är aldrig tillåtet och icke god inkassosed! Det är desperation!!!! Anmäl! Anmäl Anmäl! Lätt som en plätt.

Jag har oxå haft problem att betala i tid, men har båda gångerna fått möjlighet att dela upp.
Tror nog att om man inte bara skiter i det, så är de helt ok.
Vad skulle ni göra om ni lånade ut pengar och folk bara struntade i att betala tillbaka...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp