Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

Detta är Vinstmaskinen http://www.allabolag.se/481017SPDL/vinstmaskinen-sverige De sysslar med flera saker Handel och förvaltning av fast egendom. Inkassoverksamhet. Delgivningar. Handel och förvaltning av värdepapper. Bouppteckningar. Auktioner. Juridisk rådgivning. De har också en till firma http://www.solidinfo.se/foretag/vinstmaskinen-sverige/flerafirmor .
Jag antar att Vinstmaskinen köpt upp Enkelfinans gamla kundstock, undrar hur många fler än er som blir drabbade denna gång.

jo, jag läste det.

föräldrarna ska ringa och säga att dessa lån har inte vi tagit och när ni vet vem som tagit lånen är ni välkomna att kräva den personen på kapitalbeloppet. i helvete att räntan på 6.000kr per lån kommer betalas av mig. hypotetiskt tänkande så är det ju billigare att hyra en torped eftersom det bara var en i företaget. skämt o sido, jag kan såklart betala kapitalskulderna men mina föräldrar kan dom inte kräva på pengar då allt är polisanmält redan 2014 och något jag fått straff för.

eftersom pengarna inte är utbetalda till mina föräldrar är dom välkomna att mötas i tingsrätten.
har varit där förr så kan lokalerna :)))

Nu har enkelfinans skickat till KF en faktura som de via mail för över ett år sedan bekräftade var betald. Nu ska de polisanmälas och anmälan till datainspektionen kommer också formellt genomföras.
De ska ej få fortsätta!!!

Nu har enkelfinans skickat till KF en faktura som de via mail för över ett år sedan bekräftade var betald. Nu ska de polisanmälas och anmälan till datainspektionen kommer också formellt genomföras.
Glöm inte att bestrida kravet till KFM, det är det viktigaste innan det blir utslag.

Vad ligger summan på?

Nu fick jag också från KF, jag som har bestridit till dem skriftligen i slutet av 2016 både via mail (studsade) så jag skickade även skriftligt. Nu har de lagt på flera tusen extra i ränta med. Vad tusan ska man göra?

Edit: Ringde Kronofogden, fick information om att den här skulden (och säkert alla andra från samma bolag) har en speciell markering/notering som säger att vid överklagan så går ärendet direkt till fogdens jurist(er). Handläggaren jag pratade med kunde ej ge mer information än så, Lasseman kanske vet mer?

Vill verkligen inte ha en anmärkning och vill absolut ej betala den hutlösa räntan de lagt på!

Senast ändrad:
Nu fick jag också från KF, jag som har bestridit till dem skriftligen i slutet av 2016 både via mail (studsade) så jag skickade även skriftligt. Nu har de lagt på flera tusen extra i ränta med. Vad tusan ska man göra?

Edit: Ringde Kronofogden, fick information om att den här skulden (och säkert alla andra från samma bolag) har en speciell markering/notering som säger att vid överklagan så går ärendet direkt till fogdens jurist(er). Handläggaren jag pratade med kunde ej ge mer information än så, Lasseman kanske vet mer?

Vill verkligen inte ha en anmärkning och vill absolut ej betala den hutlösa räntan de lagt på!

Vad ligger kravet på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp