Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

Har ett lån hos dom sedan slutet på förra året. Har inte hört ett skvatt ifrån dom. Varför gör dom så?
Vad tror ni?

Har ett lån hos dom sedan slutet på förra året. Har inte hört ett skvatt ifrån dom. Varför gör dom så?
Vad tror ni?
Kan ju vara så att de har eller kommer att sälja skulden vidare till ett inkassobolag och då får du vända dig till dem och be om en avbetalningsplan om du inte kan lösa hela skulden.

Kan ju vara så att de har eller kommer att sälja skulden vidare till ett inkassobolag och då får du vända dig till dem och be om en avbetalningsplan om du inte kan lösa hela skulden.
Har du fått från något inkassobolag som rör en skuld till Skandinaviska Finansgruppen?

Jag har en skuld till dem som jag ej betalt och har hört av mig till alla fordringsägare men just dessa får jag inte tag på. Deras sida är nere och gamla mailadress gäller inte.

Tror ni att dem ens kommer kräva pengarna som de betalat ut tidigare? Känns inte så...?

Preskription innebär att långivaren efter viss tid – tre eller tio år – förlorar rätten att kräva ut sin fordran om inte preskriptionen avbryts av långivaren dessförinnan. Preskriptionen avbryts till exempel genom att långivaren påminner om sin fordran. Efter ett preskriptionsavbrott börjar en ny preskriptionstid löpa. Konsumentfordringar preskriberas efter tre år om inte preskriptionen avbryts dessförinnan. Så de har 3 år på sig att kräva in skulden om de inte skickar påminnelse gör de det så påbörjas ny preskriptionstid.

Kommer alltid ett krav förr eller senare, de lär sälja skulden vidare.

hur ska detta hanteras?
vi har inte hört något från enkelfinans på över 3 år.

jag, sonen tog lån i pappa och mammas namn på enkelfinans.
gick till polisen och tog på mig över 20 lån som jag tagit i mina föräldrars namn.
allt fördes över på mig efter att vi skickat polisanmälan kopia till alla berörda företag, gissa om det var energikrävande att kontakta alla bolag, fyfan.

Idag tre år senare kräver ett företag som heter vinstmaskinen [vad i helvete är det ens för namn] min pappa på 11.000 och mamma på 11.000 som avser lån på enkelfinans.

jag har redan fått dom för mina brott då det var andra brott i samband med dessa lån så jag kan inte bli dömd igen om man säger så. mitt förslag är att föräldrarna bör ringa till enkelfinans och säga att dom inte har tagit dessa lån vilket är 100% sanning, och om dom fortsätter kräva pengarna tar vi dom till tingsrätten med hänvisning till att inga pengar har gått in på deras konton utan pengarna har utbetalats till mig.

jag menar såklart att föräldrarna ska kontakta vinstmaskinen som verkar ha fordran just nu och fråga, vilket konto har dessa pengar blivit utbetalda till? för pengarna har gått till mig, inte mina föräldrar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp