Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

Samma här mailat dem många gånger. Ansök i torsdag och fick svar I fredag fick jag båda mail och sms från de;

Hej,
Vi kan betala ut till Handelsbanken, men då har du först pengarna måndag.
Annars kan vi Swish'a till dig, om du har Swish.
Svara till vår support@enkelfinans.se mail

Med vänlig hälsning,
Enkelfinans.se

Konstigt inga pengar på kontot idag det borde kommer igår måndag, öserios

Utbetalt idag 3000kr. Skuldsaldo hos kfm. Fick pengarna innan mail.

Vad har du på bank? Har inte skuld hos kf och ingen betalninganmärkningar. Konstigt det borde pengarna kommer igår.

Swedbank. Sökte i går vid 13. Roligt att även vi med skuldsaldo kan låna här :)

det går inte att ansöka längre. man får inga smskoder. slut på pengar?

Jag fattar inte ni som hade problem med dinfinnas, ni som hade fått bluffakturor varför söker ni lån hos de igen ??! Nytt namn visst men samma personer bakom bolaget .

Förstår inte det jag heller, dels som du skriver efter dåliga erfarenheter av personers andra bolag, personer som sitter i bägge bolagen.

För det andra när man är så djupt skuldsatt som väldigt många här är. Man borde bli rädd, det kommer aldrig gå att betala tillbaka om man tar varenda lån som finns och sedan varenda nytt lån som kommer. Behovet av nya lån tyder ju just på att en hel del har alla lån dom kan få redan. Finns säkert många här som har 35+ sms-lån av det 50-talet lån som finns på den hemska marknaden.

Jag säger inte det som någon moralisk pekpinne, utan för eftertanke för ens egen skull. Istället för att ta mer och mer lån, ta fler och fler lån och ta alla nya lån som kommer kanske det vore bättre för många att bita i det sura äpplet och inse att man hamnat i en överjävlig situation som inte löser sig av nya lån, utan enbart blir ännu värre. Det kommer aldrig komma en dag då man kan betala tillbaka alla dessa lån i en klump, tvärtom kommer det sluta med total kollaps i nästan alla fall.

Senast ändrad:
Förstår inte det jag heller, dels som du skriver efter dåliga erfarenheter av personers andra bolag, personer som sitter i bägge bolagen.

För det andra när man är så djupt skuldsatt som väldigt många här är. Man borde bli rädd, det kommer aldrig gå att betala tillbaka om man tar varenda lån som finns och sedan varenda nytt lån som kommer. Behovet av nya lån tyder ju just på att en hel del har alla lån dom kan få redan. Finns säkert många här som har 35+ sms-lån av det 50-talet lån som finns på den hemska marknaden.

Jag säger inte det som någon moralisk pekpinne, utan för eftertanke för ens egen skull. Istället för att ta mer och mer lån, ta fler och fler lån och ta alla nya lån som kommer kanske det vore bättre för många att bita i det sura äpplet och inse att man hamnat i en överjävlig situation som inte löser sig av nya lån, utan enbart blir ännu värre. Det kommer aldrig komma en dag då man kan betala tillbaka alla dessa lån i en klump, tvärtom kommer det sluta med total kollaps i nästan alla fall.

det är redan kört ändå. kommer aldrig kunna betala tillbaka mina 1.1 miljoner i spelskulder. så varför inte ta mer pengar när man kan?

det är redan kört ändå. kommer aldrig kunna betala tillbaka mina 1.1 miljoner i spelskulder. så varför inte ta mer pengar när man kan?

Ja, det är ju en sak om man är så väldigt djupt nere i skuldträsket. Men för dom flesta skuldsatta här handlar det om 100.000-250.000:-, vilket också är väldigt mycket pengar. Men det blir ju inte bättre av det beteende så väldigt många här verkar uppvisa? Det blir ju faktiskt bara värre av det, inte bättre.

Jag ser ju själv hur svårt jag fått det som försöker reda ut mina skulder sen i höstas. Det är väldigt mycket kvar trots hårt slit med detta. Då har andra här flera gånger mer i skulder och fortsätter ändå med flera och nya lån. Det är skrämmande ändå?

Och även om man har 1,1 miljon i skulder så borde man försöka sätta stopp på det och försöka få en chans att komma tillbaka efter det om man har möjlighet. Jag vet givetvis att alla inte har den möjligheten eller den kraften, men det är enda möjligheten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp