Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En till med återfall!!

Tycker det det låter som du inte vill stänga dörren för spel. Berättar du för han så vet du att du inte kommer kunna spela mer. Tycker du ska berätta, jobbigt i stunden men i längden så kommer det kännas mycket skönare och du kan göra ditt spelfria liv på ärlighet. Förstå hur mycket energi bara detta tar från dig? Att du spärrat han på spelpaus och maskineriet är igång på vilka lögner du ska göra och hur du ska lirka dig ur det hela.

Nyckeln till att vara spelfri är dessvärre ärlighet. Detta skriver jag från egen erfarenhet. Handlar inte om att bli skuldfri så fort som möjligt, du måste ha respekt att du har en livslång sjukdom och stannar du upp så är du som i ett bakåtgående rulltrappa. Arbete krävs hela tiden.

Reagerade på att du tagit lån två gånger tidigare för problem du hamnat i pga spel. Är det inte dags att söka hjälp, innan det blir ännu värre? Berätta som det är, det kommer kännas mycket bättre för dig. :)
Jo du har rätt, det bästa är att berätta allt.
Men jag känner mig som ett får på väg till slakteriet.
Vill verkligen inte, så rädd för hans reaktion och att han kanske väljer att lämna mig.

Jo du har rätt, det bästa är att berätta allt.
Men jag känner mig som ett får på väg till slakteriet.
Vill verkligen inte, så rädd för hans reaktion och att han kanske väljer att lämna mig.

Nu är du igång med tankarna igen, vi måste sluta bestämmma vad folk ska tycka och tänka. Vi måste få låta dom göra det själva. Även här tar det otrolig energi ifrån dig.
Jag fick många besvikna miner och ett förtroende på noll. Men det är bara att jobba sig uppåt och det går tro mig.

Var ju en till som skulle berätta för sin man på forumet och målade upp hur allt skulle bli och vad han skulle säga och lämna henne osv. Men slutade med att han hjälpte henne och var kvar. Kommer ej ihåg inlägget men det var ett fint avslut på den historian.

Tycker det det låter som du inte vill stänga dörren för spel. Berättar du för han så vet du att du inte kommer kunna spela mer. Tycker du ska berätta, jobbigt i stunden men i längden så kommer det kännas mycket skönare och du kan göra ditt spelfria liv på ärlighet. Förstå hur mycket energi bara detta tar från dig? Att du spärrat han på spelpaus och maskineriet är igång på vilka lögner du ska göra och hur du ska lirka dig ur det hela.

Nyckeln till att vara spelfri är dessvärre ärlighet. Detta skriver jag från egen erfarenhet. Handlar inte om att bli skuldfri så fort som möjligt, du måste ha respekt att du har en livslång sjukdom och stannar du upp så är du som i ett bakåtgående rulltrappa. Arbete krävs hela tiden.

Jag vill verkligen va spelfri och jag försöker på mina sätt.
Har ju nu själv gjort det omöjligt att spela.

Det fanns ngn slags spärr i mig som hindrade mig från att spela upp hela hans/min lön.
( Kan ha varit att jag visste att stora förluster skulle göra att jag blir ifrågasatt om det syns på kontoutdrag)
Tidigare har jag bara kört på tills det är tomt på mitt konto.

Jag är inte redo, vågar inte som det ser ut nu.
Men jag vet att det vore det bästa att berätta.

Har fått rådet att kontakt min Vårdcentral här på forumet och inte ens det har jag vågat göra.
Men det är väl nästa steg för mig.

Det fanns ngn slags spärr i mig som hindrade mig från att spela upp hela hans/min lön.
( Kan ha varit att jag visste att stora förluster skulle göra att jag blir ifrågasatt om det syns på kontoutdrag)

Har fått rådet att kontakt min Vårdcentral här på forumet och inte ens det har jag vågat göra.

Du har fått jättebra råd så här långt! Jag förstår din rädsla, jag har aldrig varit spelberoende men jag har varit rädd. Men din man ska föreställa ditt stöd här i livet, dina ben när inte du kan stå, dina armar när inte du kan bära osv och jag tycker att du säljer honom kort. Självklart blir han kanske arg, och han har ju all rätt att reagera och känna kring det här också, men oavsett om han kan förstå dig så är det hans jobb att stötta dig. Och det tror iaf jag starkt på att han kommer göra för det vill alla människor. Har han någonsin gett dig indikationer på att han skulle vilja lämna dig tidigare?

Du måste berätta. Du säger att du gör på ditt sätt, vilket resulterade i att du tog ett återfall strax innan 2 månader.
Du är själv inne på att du ej spelade för att du visste att de skulle få konsekvenser du skulle behöva förklara när de saknas pengar.
Berätta för honom, du behöver han på din resa, du behöver någon som kollar din ekonomi, du måste va ärlig.

Du har fått jättebra råd så här långt! Jag förstår din rädsla, jag har aldrig varit spelberoende men jag har varit rädd. Men din man ska föreställa ditt stöd här i livet, dina ben när inte du kan stå, dina armar när inte du kan bära osv och jag tycker att du säljer honom kort. Självklart blir han kanske arg, och han har ju all rätt att reagera och känna kring det här också, men oavsett om han kan förstå dig så är det hans jobb att stötta dig. Och det tror iaf jag starkt på att han kommer göra för det vill alla människor. Har han någonsin gett dig indikationer på att han skulle vilja lämna dig tidigare?

Blir ledsen när jag läser vad du skriver för jag inser att jag har inte har den tron i han och att det borde va så självklart att om man älskar ngn så finns man där och stöttar varandra.
Ja han har sagt ibland att han vill lämna mig.
Jag är inte lätt att leva med...

Innan vi fick barn va jag i en period där jag hade ätstörningar låg inne på klinik under en lång tid.
Jag fick verktyg hur jag skulle hantera vardagen efter jag kom hem.
Bla unvika laga mat själv, ha matschema, om jag missa måltider ersätta med näringsdryck samt inte ha mat hemma som triggar mig.
Det funka inte att vi bodde tillsammans under den perioden.
Han /Vi klarade det inte ,han förstod nog inte hur viktigt det va att jag följde planen.
Jag flytta hem till mamma under en tid för att få det stödet jag behövde.

Det är väl kanske därför jag envisas om att inte berätta.

Jag vill bara säga att jag var spelfri dec 17 till aug 18. Hade vart ärlig med mycket men inte alla skulder och hittade en sida jag ej spärrat mig på och bollen var igång igen.

Släppte bomben för familj och sambo 14 november. Påbörjade en behandling 3ggr veckan 4 h om dagen i 12 veckor. En självinsikt har växt i mig och Jag vet känslan av att va totalt ärlig och slippa lägga energi på skit. Att det går att må bättre och tänk dig att ha ett rent samvete och kunna visa upp vad som helst när som helst utan att få ångest.

Tack alla fina som stöttar och ger råd som orkar läsa och svara på det jag skrivit.
Ni får mig att inte känna mig så ensam i helvetet och ork att vilja ta mig ur det❤️

Blir ledsen när jag läser vad du skriver för jag inser att jag har inte har den tron i han och att det borde va så självklart att om man älskar ngn så finns man där och stöttar varandra.
Ja han har sagt ibland att han vill lämna mig.
Jag är inte lätt att leva med...

Innan vi fick barn va jag i en period där jag hade ätstörningar låg inne på klinik under en lång tid.
Jag fick verktyg hur jag skulle hantera vardagen efter jag kom hem.
Bla unvika laga mat själv, ha matschema, om jag missa måltider ersätta med näringsdryck samt inte ha mat hemma som triggar mig.
Det funka inte att vi bodde tillsammans under den perioden.
Han /Vi klarade det inte ,han förstod nog inte hur viktigt det va att jag följde planen.
Jag flytta hem till mamma under en tid för att få det stödet jag behövde.

Det är väl kanske därför jag envisas om att inte berätta.

Du är inte lätt att leva med, han är inte lätt att leva med. Det är inte lätt att leva tillsammans, inte lätt att leva överhuvudtaget, men vi väljer att leva tillsammans för att det ska underlätta. Om det inte gör det så är något fel, och om man döljer mycket för varandra eller till och med ljuger så infekterar det till slut allt. Det är, trots allt, omöjligt att förstå något som man inte vet om. Om du hellre fortsätter den här konversationen i pm så finns jag här, vill gärna hjälpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp