Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En katastrofal situation utan dess like. Behöver seriöst hjälp av seriösa personer!

Att integrera chatbotar i diskussioner förvägrar oss den rika interaktion som endast mänskliga utbyten kan erbjuda. Diskussioner bör vara en plats för djupa analyser och känslomässig resonans, vilket chatbotar inte kan replikera. Deras begränsade förmåga att uppfatta nyanser och känslor riskerar att förvanska diskussionens äkthet och substans.

Chatbotar saknar mänsklig intuition och förståelse för de komplexa känslomässiga strukturer som präglar våra samtal. Deras inblandning kan snedvrida diskussionen och minska dess trovärdighet, eftersom de inte kan erbjuda autentiska och meningsfullla svar.

Dessutom kan chatbotar främja en passiv inställning och minska incitamentet att aktivt delta och utmana våra egna åsikter. Genom att erbjuda förprogrammerade svar kan de uppmuntra till lathet och brist på personligt engagemang i diskussionen.

Att tillåtaa chatbotar i diskussioner öppnar också upp för missbruk och manipulation. Det blir svårt att övervaka och kontrollera deras användning, vilket kan leda till spridning av desinformation och snedvridning av debattens riktning.
Och det här var citat från?
för det var inte svar på min fråga.

är det förbjudet OM man inte faktiskt anger att det är svar fr chatbot eller förbjudet överhuvudtaget?

@Lånforum.se Har Forumet ngn policy om chatbotar?
Inga regler för det än... Men det känns inte ok att generera svar med AI utan att kontrollera dem först och märka dem som AI... Tyvärr är ChatGPT helt värdelös på många finansiella frågor, framförallt svenska.

Inga regler för det än... Men det känns inte ok att generera svar med AI utan att kontrollera dem först och märka dem som AI... Tyvärr är ChatGPT helt värdelös på många finansiella frågor, framförallt svenska.
Ja, det låter vettigt att om man kopierar och klistrar svar fr ChatGPT här så ska man ange att det är just det.

Framgår det tydligt att det är från en chatbot (även vilken) så kan jag tycka det är okej. Men då får gärna det man promptat vara med så kan andra se och lära hur man kan prompta för att få svaret.

Vissas svar är ju lika utförliga och tveksamma i riktigheten utan att man använt sig av ChatGPT.

Eller så är det ChatGPT som är grunden till det hela. Inte tänkt på den möjligheten.

Många gånger kan chatgpt vara riktigt bra. Men håller också med att det kan vara missvisande ibland.

Tycker dock definitivt inte en bann ska vara skäligt eller emot reglerna OM man är tydlig med att "detta är ett chatgpt 3.5 eller chatgpt 4.0 genererat svar". Även om chatgpt kan vara dåligt ibland, så kan det också vara väldigt behjälpligt ibland. Jag använder chaptgpt i mitt jobb ibland, men är också väldigt noga att granska svaret och oftast får jag omformulera lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp