Hur funkar det med insättningar? Är det en tysk bank som är mottagare?N26.
Det stämmer.
Otroligt bra bank, plattformen den digitala plattformen är ljusår bättre än samtliga svenska motsvarigheter.
Hur funkar det med insättningar? Är det en tysk bank som är mottagare?
”Follow the money”Hade jag fått gissa bransch skulle det där poppat upp bland de 3 första![]()
Hej! Tack för ditt svar, dock så har jag redan frågat min egna ChatGPT3.5 om svaret gällande min situation, vilket gav mig exakt samma svar som du skickade.Jag är verkligen ledsen att höra om den tuffa situationen du befinner dig i på grund av spelmissbruket och de ekonomiska konsekvenserna det har medfört. Det är modigt av dig att söka hjälp och leta efter lösningar för att ta dig ur den här situationen. Jag ska försöka ge dig så utförliga och konkreta svar som möjligt på dina frågor:
Sammanfattningsvis är det viktigt att du tar ett steg i taget och söker stöd från professionella och stödorganisationer för att hantera din situation på bästa sätt. Att ta itu med spelmissbruket är också avgörande för att förhindra att liknande problem uppstår i framtiden. Kom ihåg att du inte är ensam, och det finns hjälp tillgänglig för att stödja dig genom denna svåra tid.
- Öppna ett bankkonto utomlands: Att öppna ett bankkonto utomlands kan vara möjligt, men det kan vara komplicerat och det finns risker att det inte är en långsiktig lösning. Vissa länder har mindre strikta regler för att öppna bankkonton, men det är viktigt att vara medveten om att banker i andra länder också kan kräva dokumentation och kontroller. Dessutom kan det vara svårt att hantera ekonomiska transaktioner och få tillgång till banktjänster på distans. Innan du överväger detta alternativ är det klokt att konsultera en expert inom området och även överväga om det är en hållbar lösning för din situation.
- Överväga att lämna landet: Att lämna landet är ett stor beslut och det finns flera faktorer att överväga innan du tar det steget. Social isolering är en betydande faktor, och att flytta till ett annat land kan innebära att du lämnar dina sociala nätverk och stödsystem bakom dig. Det är viktigt att du också tar hänsyn till eventuella lagliga och ekonomiska konsekvenser av att lämna landet, inklusive hur det kan påverka dina skulder och eventuella pågående juridiska processer. Innan du tar ett sådant beslut, rekommenderar jag starkt att du rådfrågar en juridisk expert och överväger alternativa lösningar för att hantera din situation.
- Skuldsanering: Att få en andra omgång av skuldsanering är möjligt, men det är inte garanterat och det beror på olika faktorer, inklusive din ekonomiska situation och din förmåga att uppfylla de krav som krävs för skuldsanering. För att undersöka möjligheten till skuldsanering igen bör du kontakta Kronofogden för att diskutera din situation och eventuella alternativ. Det kan också vara fördelaktigt att söka rådgivning från en skuldrådgivare för att få ytterligare vägledning och stöd.
- Hantera den nuvarande situationen: Att hantera den nuvarande situationen där dina skulder fortsätter att växa medan din inkomst är hårt ansatt av utmätningar är en utmaning. Det är viktigt att du tar aktiva steg för att minska dina utgifter och öka din inkomst där det är möjligt. Att skapa en detaljerad budget och planera din ekonomi noggrant kan hjälpa dig att identifiera områden där du kan göra besparingar och optimera din ekonomi. Det kan också vara värt att utforska möjligheten till förhandling med dina borgenärer för att nå överenskommelser om betalningsplaner eller skuldförhandlingar för att minska din skuldbörda.
Kul att skriva ut exakt vad ChatGPT utan att understryka att det faktiskt är ett datorgenererat svar.Hej! Tack för ditt svar, dock så har jag redan frågat min egna ChatGPT3.5 om svaret gällande min situation, vilket gav mig exakt samma svar som du skickade.
På dom flesta andra forum så är det förbjudet att använda svar och inlägg från chatbotar. Det borde gälla även här!Kul att skriva ut exakt vad ChatGPT utan att understryka att det faktiskt är ett datorgenererat svar.
Hade varit roligare om dom hade programmerat det så att du fick mitt svar istället.
är det förbjudet OM man inte faktiskt anger att det är svar fr chatbot eller förbjudet överhuvudtaget?På dom flesta andra forum så är det förbjudet att använda svar och inlägg från chatbotar. Det borde gälla även här!
Att integrera chatbotar i diskussioner förvägrar oss den rika interaktion som endast mänskliga utbyten kan erbjuda. Diskussioner bör vara en plats för djupa analyser och känslomässig resonans, vilket chatbotar inte kan replikera. Deras begränsade förmåga att uppfatta nyanser och känslor riskerar att förvanska diskussionens äkthet och substans.är det förbjudet OM man inte faktiskt anger att det är svar fr chatbot eller förbjudet överhuvudtaget?
@Lånforum.se Har Forumet ngn policy om chatbotar?