- Meddelanden
- 234
- Mottagna reaktioner
- 137
- Poäng
- 317
Nu har jag ju och för sig arbetat på ett företag där man inte kan installera något som inte företaget själv godkänner och det fungerar säkert annorlunda från företag till företag.Inte helt sant. Om en enhet är enrollad i MDM verktyg så äger ofta företaget en viss del av informationen. Men om den inte är nedlåst så får du även ha privata saker på telefonen.
men det är OM det finns ett MDM verktyg vilket inte ofta finns.
Idag jobbar man istället med att skydda i data i företagets appar, tex outlook, teams och OneDrive. Just för att företag inte vill ha ansvar för din personliga information![]()
Men rent juridisk, om detta inte har ändrats, äger arbetsgivaren innehållet både i datorn och mobilen som tillhör företaget.
Att ladda en annan kollegas bankid på sin jobbmobil...undrar hur långt en arbetsgivare kan driva det....knappast något en arbetsgivare vill bli inblandad i...
Arbetsgivaren kan dessutom vilken dag som helst ta tillbaka mobil/dator, eftersom det är deras egendom.
Personligen är jag i alla fall glad att det finns NÅGRA personer som reagerar och inte köper saker rak av bara för att de är paketerade i "välmening".
Jag tror dessutom inte ens på berättelsen.
Det jag oroade mig för, vilket var skälet till att jag valde att skriva mina tankar, hände ju också...någon här sökte hjälp från personen...vilket jag kände var agendan bakom texten.
Senast ändrad: