Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ekonomiskt läge och målsättning

Pensionerna är förresten på väg över till Nordea också, han har som du trodde @LånaUtanPapper fått fullmakt att flytta allt han förmår:)

Nu är det i princip bara flytta över pengarna jag har på Swedbank (bara småpengar på lönekonto) och skaffa ny Swish så är det mesta klart tror jag.

Pensionerna är förresten på väg över till Nordea också, han har som du trodde @LånaUtanPapper fått fullmakt att flytta allt han förmår:)

Nu är det i princip bara flytta över pengarna jag har på Swedbank (bara småpengar på lönekonto) och skaffa ny Swish så är det mesta klart tror jag.
Inte bara Swish - Även Bank ID byter man av någon anledning. Har man Bank ID via Swedbank så får man använda det för att skaffa nytt Bank ID via Nordea på "mina sidor". Helst innan konton hos Swedbank stängs (en del av fullmakten som din Nordea handläggare har fått tror jag efter konton är tomma är att avsluta konton), för då slutar Bank ID att fungera och man måste uppsöka banken för att få Bank ID. Kom ihåg logga in och ändra konton hos arbetsgivaren och myndigheterna också. Försäkringskassan, Akassan, Skatteverket. Pensionsmyndigheten och CSN kanske inte är aktuellt idag. Bara en reminder om du inte redan gjort det!

Inte bara Swish - Även Bank ID byter man av någon anledning. Har man Bank ID via Swedbank så får man använda det för att skaffa nytt Bank ID via Nordea på "mina sidor". Helst innan konton hos Swedbank stängs (en del av fullmakten som din Nordea handläggare har fått tror jag efter konton är tomma är att avsluta konton), för då slutar Bank ID att fungera och man måste uppsöka banken för att få Bank ID. Kom ihåg logga in och ändra konton hos arbetsgivaren och myndigheterna också. Försäkringskassan, Akassan, Skatteverket. Pensionsmyndigheten och CSN kanske inte är aktuellt idag. Bara en reminder om du inte redan gjort det!
Ja, precis, de verkar väldigt "mån" om att stänga ner mina konton på Swedbank. Och även korten osv. Så efter nästa månadsskifte då vi sett att allt funkar med lön, e-fakturor, autogiron så kommer de släcka ner den när jag ger klartecken att jag är redo. Mobil bank-ID fixade jag nytt igår, men det är säkert annat jag har glömt så bra att ha några veckor på sig :)

Nu på morgonen dök 723700 på mitt konto.

10 minuter senare drogs det 723200 i "lösen av blanco"

Fantasin kan inte låta bli att fundera på om det (såklart rent hypotetiskt) varit möjligt för mig att i 10-minutersfönstret snabbt föra över pengarna till ett annat konto och med andra ord haft 1.5 miljoner i blanco och 724 K på kontot :)?

Skönt att få se pengarna och att det nu ska vara klart. Det kanske tar en dag innan pengarna lämnar också och mottages av Northmill/Resursinnan det är 100%-igt att transaktionerna gått igenom. Men det är väll i princip klart nu då. Jag tror det hade vart möjligt att göra sig av med dom pengarna under tiden om man hade försökt haha.

Dom brukar vara lite bråkiga ibland på bankerna och tjura med att räkna på dagsränta när skulderna ska regleras. Så det skulle kunna bli så att det kommer fakturor från Northmill och Resurs även nästa månad på typ 0-ett par hundra för dom dagarna som har gått efter du hämtade slutfaktura. Jag har vart med om det ett par gånger, där man trott att lånet är helt löst och sen månaden efter ska dom ha mer, pågrund av att man räknat dagsräntan fram till ett datum och sen har dom tagit emot pengarna någon dag efteråt. Även försökt bråka bort det, men det har bara vara bitit i de sura äpplet och betala det sista.

Liten headsup ifall det skulle komma en liten faktura även nästa månad innan det är helt reglerat

Senast ändrad:
Jo, precis, är lite "orolig" över det där med slutfakturorna. I alla fall hos Resurs. Jag bad om slutfaktura inklusive upplupen ränta tills i fredags och fick två summor. Northmill skrev att summan gällde fram till den 7e, men mer osäker på Resurs. Jag signerade ju lånet i fredags och ärendet (även att lösa in lånen) verkar ha skickats internt inom Nordea och det var ju först idag lösen drogs. Men vi får vänta och se, det är ju i alla fall på gång nu och äntligen känner jag mig helt säker att allt gick igenom :).

Ja, då ska väll Northmill i princip vara helt avklarad. Förutsatt pengarna kommer fram senaste imorgon 7e.

Resurs ca 495 000 till 8.82% - (0,082/365) x 495000 = 111 kr i dagsränta

Så om dom räknat till fredag på Resurs och pengarna kommer fram tisdag så kommer dom kanske vilja ha för lördag-söndag-måndag-tisdag. 4 dagar x 111 kr = 444 kr + räntan på några kroner på 444kr tills november. Så kanske en slutfaktura landar på ca 450kr nästa månad för att helt avsluta skulden. Får se vad som händer där

Var ändå tvungen att ta en screenshot, som ett roligt minne :)

Bilagor

• Screenshot_20251007-151739.png
    Screenshot_20251007-151739.png
    174 KB · Visningar: 102
Jag ska ha det som mål. Under 700 K nu till årsskiftet, 600 K till nästa och så 500 K 2027/28.
Antar att det är första betalningen som görs nu i slutet på November till Nordea och du har kommit igång, är väll alltid lite högre räkning första gången då det blir uppläggningsavgiften i det och för 1.5 period? (En bit av oktober när du fick samlingslånet + november?).

On track med målet att nå 700.000 innan Januari? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp