- Meddelanden
- 1 203
- Mottagna reaktioner
- 554
- Poäng
- 597
Vad fick du för ränta? Grattis!Haha, inte fullt så långt. Men mer än tillräckligt för att jag skulle bli rejält sen tillbaka till jobbet och därför fick stressa, hoppa över fikat och jobba över en stund för att hinna klart det jag var tvungen.
Han verkar väldigt förtjust i att prata tjänstepensioner, men vi gick också genom en hel del annat kring överflyttningen av min privatekonomi till dem.
Men i det stora hela gick allt bra! Jag har signerat på lånet nu så då ska det väl inte vara några problem tänker jag mig! Mest massa praktiska saker som ska göras innan allt hamnar på plats.
Har haft mina konton på Swedbank (Sparbanken back in the days) sedan tonåren/första sommarjobben i typ mitten av 80-talen så känns lite (men bara lite) vemodigt att börja släcka ner torpet för gått. Det är ju i viss mån sin egen historia man kan se återspeglas i bankkonton man har haft länge. Blir lite nostalgisk över gamla autogiron för saker jag nästan glömt bort att jag haft, minnen från den bökiga tiden då man skulle göra avancerade banköverföringar till folk för varenda liten pryl man köpte på Tradera eller mottagare på bg/pg från när man började sitta med sin "magiska" bankdosa under den senare delen av 90-talet. Alla mottagare sedan dess ligger kvar, både personer och företag.
Men nu känns det ändå bra med en rejäl omstart![]()