Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ekomni skickade ut kunders email till alla

Hej!
Ekomni skickade ut en påminnelse i fredag 25/10 men istället för att skicka ut enskilt gjorde dem en mejltråd där man kunde se allas mejladresser samt namn om man fyllt i det på Google + alla svar där folk svarade lite olika. Dem skrev igår att dem gjort ett misstag och att dem anmält sig själva till IMY. Är inte superkunnig men känns som att dem bryter rätt så rejält mot GDPR.

Nu till min fundering, hur ska jag få ut så mycket som möjligt av detta och vad är en rimlig kompensation/skadestånd

Du får inget. Eventuellt får företaget böter.

Företaget får räkna med en sanktionsavgift.

Läs om detta på imy.se
(De skadeståndsnivåer som gäller enligt svensk rättspraxis ligger normalt mellan 3 000 - 5 000 kronor avseende ideell skada, men har i några enstaka fall varit på nivåerna 15 000 – 35 000 kronor.)

Jag har varit med om detta tidigare (Sergel) och krävde dem på 5.000 kr pga psykiskt lidande av att bli outad. De hittar hundra orsaker till att inte betala ut så jag fick inget. De kan däremot inte komma undan sanktionsavgiften.

Ska bli intressant att se om någon kräver Ekomni på skadestånd och hur de bemöter det.

Hej!
Ekomni skickade ut en påminnelse i fredag 25/10 men istället för att skicka ut enskilt gjorde dem en mejltråd där man kunde se allas mejladresser samt namn om man fyllt i det på Google + alla svar där folk svarade lite olika. Dem skrev igår att dem gjort ett misstag och att dem anmält sig själva till IMY. Är inte superkunnig men känns som att dem bryter rätt så rejält mot GDPR.

Nu till min fundering, hur ska jag få ut så mycket som möjligt av detta och vad är en rimlig kompensation/skadestånd
Oj, det var inte bra.

Men gud vad klantigt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp