Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

efter skuldsanering

Brukar sällan tycka att folk ska skylla sig själva men här är det lite som att gå tillbaka efter en otrohet och bli bedragen igen.
Håller med. Tror dock att de som hamnar där igen inte tagit itu med det grundläggande problemet som kan vara missbruk av olika slag, man tänker att om bara ekonomin löser sej så löser sej allt annat också.

Nu har jag bara varit skuldfri sedan i november, så det är utifrån den korta erfarenheten jag berättar hur jag gjort; jag har gett mej själv 5 tkr mer i månaden att använda till vad jag vill. Hade utmätning på 25 tkr/månad. Jag har ökat mitt givande till Oxfam från 175 kr/månad till 500 kr. Jag har startat ett sparande för resterande "överskott", vill ha en rejäl buffert innan jag börjar konsumera något. Jag har lärt mej att leva snålt men med kvalité de senaste 25 åren så jag saknar egentligen inte så mycket, mer än att det känns så bra att slippa pussla och behöver man något så behöver man inte planera så mycket som tidigare. Man ska inte säga för mycket men jag tror aldrig att jag kommer att ta ett lån igen om det inte gäller bostad. Bor i hyreslägenhet, samma sedan över 25 år tillbaka, och någon annan bostad önskar jag mej inte, alldeles lagom stor, med stor balkong mod en frodig fin innergård. Passar fint nu när man är 55+.

Nu har jag bara varit skuldfri sedan i november, så det är utifrån den korta erfarenheten jag berättar hur jag gjort; jag har gett mej själv 5 tkr mer i månaden att använda till vad jag vill. Hade utmätning på 25 tkr/månad. Jag har ökat mitt givande till Oxfam från 175 kr/månad till 500 kr. Jag har startat ett sparande för resterande "överskott", vill ha en rejäl buffert innan jag börjar konsumera något. Jag har lärt mej att leva snålt men med kvalité de senaste 25 åren så jag saknar egentligen inte så mycket, mer än att det känns så bra att slippa pussla och behöver man något så behöver man inte planera så mycket som tidigare. Man ska inte säga för mycket men jag tror aldrig att jag kommer att ta ett lån igen om det inte gäller bostad. Bor i hyreslägenhet, samma sedan över 25 år tillbaka, och någon annan bostad önskar jag mej inte, alldeles lagom stor, med stor balkong mod en frodig fin innergård. Passar fint nu när man är 55+.
Låter toppen! Hur länge hade du utmätning? Grattis vilken härlig känsla ❤️

Du behöver likväl inte rehabiliteras min stjärna !! (Men) Du, liksom alla andra med en sund inställning till pengar, har en buffert av olika digniteter, så det ser ja som en självklarthet att Du gör...
Samtidigt, så är det DIN TID NU att få njuta av livets gottiheter... :)
Njut...lev idag...med Dina EGNA välförtjänta pengar !! ❤️

Tack! Löneutmätningen var från april 2016 till november 2018.
Härligt! Hur mycket fick du behålla varje månad? Hur mycket skuld hade du? Ursäkta mycket frågor men då jag tänkt släppa skulder snart då jag inte längre mäktar med allt så blir man frågvis

Härligt! Hur mycket fick du behålla varje månad? Hur mycket skuld hade du? Ursäkta mycket frågor men då jag tänkt släppa skulder snart då jag inte längre mäktar med allt så blir man frågvis

Vad någon annan fått behålla har ingen koppling till vad du får. Det beror på vilken hyra man har, vad ev sambo tjänar osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp