Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

efter skuldsanering

undrar en liten sak, finns det någon här som har haft skuldsanering och sedan blivit fast med nya skulder och fastnat igen och varför det blev så isåfall?
har aldrig haft skuldsanering själv så är bara en generell undran=)

Inte personligen, men en nära anhörig med stora alkoholproblem fick skuldsanering på 90-talet efter att ha blivit vräkt på grund av obetalt huslån. Betalningsanmärkningarna gjorde honom irrelevant på hyresmarknaden, men han lyckades till slut få en soc-lägenhet. Inom kort var han tillbaka i missbruket och skaffade sig nya skulder, främst av privat karaktär. Han dog för ett par år sen med skulder i miljonklassen.

Inte personligen, men en nära anhörig med stora alkoholproblem fick skuldsanering på 90-talet efter att ha blivit vräkt på grund av obetalt huslån. Betalningsanmärkningarna gjorde honom irrelevant på hyresmarknaden, men han lyckades till slut få en soc-lägenhet. Inom kort var han tillbaka i missbruket och skaffade sig nya skulder, främst av privat karaktär. Han dog för ett par år sen med skulder i miljonklassen.
tragiskt=(

Jsg ser ganska ofta folk som har eller har haft skuldsanering som får in skulder till kf igen

Jsg ser ganska ofta folk som har eller har haft skuldsanering som får in skulder till kf igen
Så tråkigt skulle jag bli av med mina skulder och få sanering skulle jag aldrig hamna så igen!
För denna skuldfälla är det värsta jag varit med om!
Aldrig mer man tappar ju totalt livslusten!!

Känner du igen dom för du haft att göra med dom eller nått? Eller syns det i systemet att man har haft?
Har en fråga om poit tror jag det heter syns det bara där vid inledande eller även när saneringen är godkänd?
Har ingen koll på detta eller vad poit var för något

Har en fråga om poit tror jag det heter syns det bara där vid inledande eller även när saneringen är godkänd?
Har ingen koll på detta eller vad poit var för något

Syns även där när den är godkänd, iaf för mig och går att söka i poit på ens namn så får man fram beslutsdatum. Vet däremot ej om det syns där under hela saneringstiden.

undrar en liten sak, finns det någon här som har haft skuldsanering och sedan blivit fast med nya skulder och fastnat igen och varför det blev så isåfall?
har aldrig haft skuldsanering själv så är bara en generell undran=)

Har ingen erfarenhet av det, men kan tänka mig att det kanske är större risk att falla tillbaka efter saneringen om man inte försökt lägga om vanor under tiden? Eller få hjälp med att hantera grundproblemen som orsakat sitsen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp