Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Efter avslutad skuldsanering

Ok ok, Hasse skulle köpa bil, så jag tror inte lån för operation och semester är aktuellt för honom. Roger ville låna till just det, var därför jag tänkte du ville fråga honom.

Köpte bil. Hade 60000. Lånet blev inte så stort. Inga andra lån eller krediter. Allt går bra. Hade skuldsanering av andra skäl än överkomsumtion.

Ok ok, Hasse skulle köpa bil, så jag tror inte lån för operation och semester är aktuellt för honom. Roger ville låna till just det, var därför jag tänkte du ville fråga honom.
Både jag och frugan har märkt nu efter ss hur djävla rädd och försiktig man är om sitt UC. Det enda jag har unnat mig är en mobil med abonnemang. Jag sänkte och förhandlade mitt bredband/tv och fick mobilab. mycket billigt så där var jag smart. Jag fick riktigt bra uc-score"mycket bra"724, risk 0,15 så jag är väldigt försiktig. Min frus ss löper ut den 12 denna månad sen får vi se, det ska vara djävligt motiverat om vi tar lån! Vi har råd med lån om det skulle bli så, men det är ingen självklarhet. Vi har inga krediter, bara ett ynka CSN- lån på ca 5000.

Klart man får köpa bil om man vill , men jag personligen kommer aldrig ta ett lån för en bil det är en sak som är klar :) för har man hatt skuldsanering / löneutmätning eller levt med skulder så vill jag inte ha ett nytt lån !

Klart man får köpa bil om man vill , men jag personligen kommer aldrig ta ett lån för en bil det är en sak som är klar :) för har man hatt skuldsanering / löneutmätning eller levt med skulder så vill jag inte ha ett nytt lån !
Nu saknar du existensberättigande.

Förstår din uppfattning, men jag håller inte med om att just det beteendet som gör att man hamnar i skuldfällan igen?
Är vi som klarat av ss brända för livet på nått sätt, att vi skulle vara mindre tänkande? Inte bara för vår del, men hur många har råd att spara ihop till bil, övervägande delen som är bilägare har bilköpet i huslånet.
Djävligt enkelt att köpa sig en ny V90 om man slipper spara ihop till den!
Det var inget speciellt beteende som gjorde att jag och min fru hamnade i ss
Jag klarade ut min ekonomi till den dag jag fick problem med hjärtat, följande år efter så blev det hjärtoperation och när det gäller min fru så blev hon vittne till ett självmordsförsök inom familjen och sedan åkte hon på utmattningsdepression, vid den tidpunkten så rasade livet och ekonomin.
Jag förstår vad du vill komma och jag håller med att oftast upprepas dåligt beteende. Både för min del och min fru så är vi mycket försiktiga med vad vi ger oss in i.
Jag noterar att du fick behålla hela junilönen och säkert decemberlönen? Då har du den senaste ss, vi har den gamla vilket betyder att vi inte får bet.fria månader så för dig är det lättare.
Visserligen så ska man ha utrymme att spara undan en slant, dom slantarna lägger vi på utgifter som tandläkarbesök, min grabbs fotboll och vi har betalat vår dotters körkort(25000) och hennes student.
Barnen har vi alltid satt i första rum så långt det är möjligt?
När jag läser i detta forum blir jag helt perplex av all fördomar jag ser. Brorduktig experter som ska tala om för andra hur de ska leva sitt liv. Har man inte haft SS själv så vet man inte vilken disciplin det ligger i att reda ut de 5 1/2 år det tar. Eller för den delen hur man förändrar hela sin inställning till skulder, hur noga man blir med att betala alla räkningar i tid.

Har du inte haft SS själv, ställ gärna frågor, men döm inte. Vi måste bli av med den stigmatiserade bild vi har av människor med skulder. Vad gäller privatpersoner är Sverige det land i världen som har bäst återbetalning av skulder.

Vad folk gör med sin ekonomi och hur de hanterar sina kreditvärdigheter är upp till dem själv, precis som konsekvenserna de får ta av sitt handlande. Har du ett fördömande i din text, eller ett behov av att trycka ner någon som precis gått igenom 5 tuffa år. Då har du nog själv levt upp ditt liv till fullo, din självpåtagna illaluktande expertis är resterna av ett miserabelt liv som stinker självförakt utan minsta självinsikt. Troligtvis har du ingen aning om hur det känns att se ditt barn i ögonen och säga orden "vi har inte råd". Varför är du överhuvudtaget kvar på denna planet, avlägsna dig genast. Hur? Använd din fantasi. Är det så att du inte har handlingsresurserna till det, kontakta Schweiz!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp