Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dom hos tingsrätten, skuld fastställdes

Nej. Ingen tredskodom alls. Vanlig "dom". Och inte ett enda utslag på KFM.

Ja, en vanlig dom får du inget av. Det är först när fordringsägaren skickar den för indrivning.

Gran har ju sagt att det inte blir en anmärkning oavsett så länge det inte är en tredskodom.
Enligt han och flera så har dom ju haft någon dom som gått för indrivning/utmätning domen fastställd och det har ändå ingen anmörkning fått utan enbart skuldsaldo.

Inget utslag eller varken tredskodom har jag fått. Utan ett bf föreläggande som jag bestridit som sedan gått till tingsrätt där de satt vanlig dom och ingen tredskodom där käranden ej gick med på
Avbetalning men eftersom jag medgav dom inom yttrandetiden vart det en vanlig dom det är därför jag undrar om inkassobolaget skickar in domen för utmätning/indrivning och skulden blir fastställd om det då registreras en betalningsanmärkning????

Sveaekonomi skrev såhär:

Nej, det blir ingen betalningsanmärkning även om vi skulle skicka ärendet till kronofogden för utmätning.

Vill ni veta mer om betalningsanmärkningar finns det information på kronofogdens hemsida.

Och kronofogden skrev såhär imorse:
En privatperson får i regel en betalningsanmärkning när tingsrätten ger en dom som förpliktar betalning och/eller när en skuld registreras hos Kronofogden.

Eftersom det är Kreditupplysningsföretag som registrerar anmärkningar får jag hänvisa dig att kontakta ett sådant bolag för mer information.

Du får ingen anmärkning
Men låt oss säga så här..
Har du råd att betala hela skulden?
Får man fråga hur mycket pengar det handlar om?
Är du så rädd för att det blir en anmärkning och känner dig osäker så får du betala hela skulden på en gång då slipper du oroa dej men jag antar att du har det som vi andra att du inte har råd att betala hela skulden på en gång?

Nej har inte råd tom imorgon att göra det nämligen..
Därför jag är rädd att det ska bli anmärkning då man läser och får sådana svar efter att inkassobolaget skickar in domen för indrivning..

Eftersom inte vi fått det så är sannolikheten ganska liten att du får det.
Du kan slappna av.
Dock får du ju tänka på att du ändå inget kan göra åt det eftersom du inte kan betala hela skulden nu så i så fall är det ju att bita i det sura äpplet. .men är det endast en dom så kommer de skicka till kfm men det kommer ju dröja innan skulden är inregistrerad hos kfm och du hinner ju betala en del när du får lön ? När kfm registrerat sin skuld så visas ett skuldsaldo tills skulden är till fullo betald

Tack så mycket gran! Absolut hela skulden den 23/1. Handlar om 3238 :-. Men iaf det har varit jul och nyår och allt därikring.. Skulle ha prioriterat den men men lätt vara efterklok.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp