Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dom hos tingsrätten, skuld fastställdes

Jag fick en dom hos tingsrätten. En dom där en skuld fastställdes. Är det någon som vet om man kan påverkas negativt av det i framtiden?

Jag hoppas verkligen inte det.

Jag har fått information om att det blir en anmärkning.

Anmärkning får du om du inte svarar på tingsrättens brev eller när när den du är skyldig pengar skickar domen till kronofogden för indrivning.

Är det en tredskodom kan den generera i en anmärkning men är det endast dom och du medgivit skulden är det ingen anmärkning

Oj, då har jag blivit felinformerad. Trodde att när skulden fastställs så blir det anmärkning och skuldsaldo. Menar ni att man efter dom har tid på sig att betala innan den kan drivas in eller domen registreras på kfm?

Domen fastställdes för över ett halvår sedan. Men skickades först nu till KFM för utmätning.

Jag har redan haft en utmätning på en massa skulder och efter så lång tid var jag ganska säker på att alla smslån betalats. Men nej, rovdjuren låter räntan ticka iväg utan att man har någon aning om det.

Gran: Vet du om domen kan påverka mig negativt i framtiden? Låt oss säga, när jag är skuldfri och saknar anmärkningar.

Det blir ju skuldsaldo men det vet du ju sen tidigare hur det fungerar och den skulden ligger ju där tills skulden är betald antingen direkt via dig eller genom utmätning på din lön.
Och under den tiden visas det ju i registren att du har skuldsaldo
men domen i sig visar inget

Det blir ju skuldsaldo men det vet du ju sen tidigare hur det fungerar och den skulden ligger ju där tills skulden är betald antingen direkt via dig eller genom utmätning på din lön.
Och under den tiden visas det ju i registren att du har skuldsaldo
men domen i sig visar inget

Perfekt! Tack för svaret!

Nu ställer jag lite dumma frågor men blir det inte anmärkning om fordringsägaren begärt utmätning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp